Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    RTVV diu que l'informe sobre la visita del Papa està elaborat "amb mala fe" i "replet de falsedats"

    avatar
    Admin
    Admin

    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    RTVV diu que l'informe sobre la visita del Papa està elaborat "amb mala fe" i "replet de falsedats" Empty RTVV diu que l'informe sobre la visita del Papa està elaborat "amb mala fe" i "replet de falsedats"

    Missatge  Admin el Ds Nov 27, 2010 8:06 pm

    De: http://www.europapress.es/nacional/noticia-gurtel-rtvv-dice-informe-visita-papa-elaborado-mala-fe-repleto-falsedades-20101013194547.html

    RTVV diu que l'informe sobre la visita del Papa està elaborat "amb mala fe" i "replet de falsedats"

    L'ens defensa la legalitat de les adjudicacions i al·lega "poc temps" per a organitzar-lo i la falta de referència en els preus

    VALÈNCIA, 13 Oct. (EUROPAPRESS) -

    RTVV ha assegurat aquest dimecres que l'informe pericial encarregat pel tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) que revela irregularitats en les adjudicacions realitzades per l'ens públic amb motiu de la visita del Papa a València al juliol de 2006, està "replet d'inexactituds i falsedats que tan sols pot respondre a la ignorància tècnica o a la mala fe de qui ho ha elaborat: Juan Carlos Gómez Condado".

    L'ens ha destacat que aquesta persona "segons el que han publicat diversos mitjans de comunicació, presenta una estreta vinculació amb el Ministeri de Presidència". La televisió pública valenciana, en un comunicat, ha mostrat la seua "sorpresa i indignació" per la "filtració interessada" d'aquest informe i ha apuntat que des que el magistrat del TSJM encarregat del cas 'Gürtel', Antonio Pedreira, els va sol·licitar informació sobre aquests contractes al setembre de 2009, "cap instància judicial ha demanat informació addicional a RTVV".

    Així, RTVV defensa la legalitat de les adjudicacions i explica que com societat anònima i pel valor dels contractes --inferior a 211.129 euros-- estava "exclosa" dels procediments establerts en l'antic Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, "havent d'exclusivament complir amb els principis generals de publicitat i concurrència, tret que la naturalesa de l'operació a realitzar fora incompatible amb aquests principis".

    Referent a la urgència en algunes de les contractacions, RTVV al·lega que va comptar amb "només quatre mesos per a muntar un dispositiu tècnic i humà sense precedents en la Comunitat València i propi fins a la data de la televisió estatal". Així, ha apuntat que al març de 2006 encara estava negociant amb RTVE la possibilitat de coproduir el senyal televisiu i ha recordat el dispositiu format per més de 300 professionals, dos helicòpters i una càmera zenital suspesa a uns 40 metres d'altura que es va utilitzar per primera vegada a Espanya, entre d'altres. "Tot això va requerir d'un enorme esforç tècnic i humà que va haver d'engegar-se en molt poc temps", ha subratllat RTVV que ha agregat que aquest procés es va portar a terme "complint estrictament la legalitat vigent".

    Per això, RTVV ha volgut rebatre les acusacions plantejades en l'informe. En l'apartat que adverteix de la falta de publicitat dels contractes, la televisió valenciana afirma que els concursos "sí que van ser publicats en diaris oficials" com, de fet, l'autor de l'informe "reconeix", ja que s'han abonat en diverses ocasions les taxes de publicació dels anuncis en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV), ha assegurat.

    Sobre la solvència econòmica i tècnica del licitador, l'ens públic assegura que si disposen d'ella. "Una mica que podria haver estat explicat" a l'autor del document, Juan Carlos Gómez Condado, "si hagués sol·licitat aquesta documentació a RTVV". Quant als expedients tramitats com Negociats sense publicitat, en els quals l'informe diu que no queda constància de la sol·licitud de tres ofertes, RTVV afirma que "sempre que va ser possible es van sol·licitar tres ofertes en el cas que haguessin tres empreses que poguessin realitzar el servei en les mateixes condicions". No obstant això, apunta que aquest no va ser el cas per al subministrament i instal·lació en règim de lloguer de divers equipament per al IBC (International Broadcasting Center) per valor de més de tres milions d'euros, perquè es va entendre que l'única empresa amb capacitat per a prestar aquest servei va ser OVERON SL, empresa pertanyent al grup MEDIAPRO, presidit per Jaume Roures.

    L'informe del TSJM també critica "la utilització en la licitació el terme preu lliure". RTVV vol aclarir referent a això que al tractar-se d'un desplegament tècnic "sense precedents" a la Comunitat "era impossible tenir un preu de referència sobre alguna cosa que era la primera vegada que es contractava"; un punt que "podria haver estat explicat" a Gómez Condado "si hagués sol·licitat un aclariment a RTVV", ha subratllat.

    TECONSA I SEGURETAT PRIVADA

    D'altra banda, en relació a la contractació de Teconsa, RTVV assegura que "desconeix qualsevol subcontractació" realitzada per aquesta empresa posteriorment a l'adjudicació del contracte, doncs, com s'afirma en el mateix informe enviat al TSJM, "no va sol·licitar l'autorització per a subcontratar-lo". A més, insisteix que es va contractar a Teconsa per considerar-se en el seu conjunt l'oferta "més favorable", atès que la resta d'ofertes "no complia amb la totalitat dels requisits demandats".

    Quant a la contractació dels serveis de seguretat per valor de 336.553,87 euros, l'ens ha assenyalat que "en un primer moment es va dirigir a la Delegació del Govern per a sol·licitar que la Policia Nacional vigilés tot el desplegament tècnic que s'havia realitzat dies abans de l'arribada del Papa BenetXVI i en concret de la vigilància de les 50 pantalles instal·lades en la ciutat però Delegació del Govern va manifestar que no podia garantir aquesta seguretat, pel que RTVV va haver de contractar aquesta seguretat de forma urgent amb companyies privades".



      Data i hora actual: Dc Abr 08, 2020 12:18 am