Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    Arriba la iPublicitat

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    Arriba la iPublicitat Empty Arriba la iPublicitat

    Missatge  Admin Dc Oct 21, 2009 7:34 pm

    De: http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-proyecto-publicidad-interactiva-informara-tiempo-real-prendas-productos-salen-television-20091019143127.html

    Un projecte de publicitat interactiva informarà a temps real sobre peces i productes que surten en televisió

    VALÈNCIA, 19 Oct. (EUROPAPRESS) -

    El Centre Tecnològic Aido està treballant en un nou concepte de publicitat interactiva "pioner" a Espanya que permet obtenir informació en temps real sobre qualsevol peça o producte que el televidente observi, per exemple, en el protagonista de la seva sèrie favorita, van informar avui fonts de l'entitat en un comunicat.

    Així, conèixer amb només petjar un botó les característiques de les sabatilles de les quals tant presumeix Will Smith en la pel·lícula 'Jo, Robot', saber el preu de les ulleres que duu Tom Cruise en 'Missió Impossible', obtenir la informació de qualsevol model de les sabates que han fet tan popular a Sarah Jessica Parker en la sèrie 'Sexe a Nova York' o esbrinar on es pot comprar la moto que conduïx el famós doctor House, són tan sols alguns exemples del que en breu la publicitat interactiva permetrà, van assenyalar les mateixes fonts.

    Aido, a través de la Xarxa Valenciana d'Innovació Tecnològica de la Indústria Audiovisual (ReviTia), està desenvolupant un projecte d'I+D+I que incrementarà les possibilitats de la publicitat en les produccions per a televisió mitjançant l'ús de tecnologies digitals i tractament de la imatge.

    Aquesta iniciativa desenvolupada per Aido --en col·laboració amb les empreses Televisió Valenciana (TVV), SaiWireless, Era Integral i Labhuman (Universitat Politècnica de València)-- permet seleccionar qualsevol objecte que aparegui en una producció televisiva i interactuar amb ell per a obtenir més informació o, fins i tot, comprar-lo.

    Amb l'arribada de les noves tecnologies, el model tradicional publicitari enfocat al públic generalista s'ha quedat obsolet, pel que és fonamental buscar noves fórmules que aportin notorietat als productes. Ara, els anunciants tendeixen a aprofitar la creixent fragmentació de les audiències per a dirigir el seu missatge a un públic molt específic. A més, el mercat demanda cada vegada amb més força alternatives al tediós zapping o a la manida publicitat d'emplaçament que tan bé va retratar la pel·lícula del Show de Truman i que manca de valor afegit al no aportar més informació que la marca, van incidir.

    Aquest projecte, denominat 'iPublicitat', obre les portes a un nou concepte de la publicitat en televisió, doncs ara és el consumidor el qual tria què li interessa, quin producte vol conèixer i, a més, té les eines per a sol·licitar ell mateix aquesta informació.

    Amb aquest "revolucionari" sistema s'obre una oportunitat de negoci tant per a empreses de producció audiovisual, com radiodifusores i agències de publicitat, alhora que suposa un nou canal de venda per als anunciants, van subratllar. 'iPublicitat' pretén aprofitar els avenços tecnològics aplicats a la TDT, per a aproximar-se al sistema de consum publicitari existent en Internet.

    En termes de producció audiovisual, aquest mètode nou, interactiu i tècnicament factible, proporciona un sistema intel·ligent per a seleccionar objectes mitjançant el tractament de la imatge. D'aquesta manera, els tècnics de postproducció obtenen una eina avançada per a gestionar els punts d'interès de la imatge així com tota la informació de contingut interactiu al que respondran.

    La tecnologia s'aplicarà a la televisió digital terrestre regida per l'estàndard DVB-T i per a la televisió mòbil definida en l'estàndard DVB-H. El projecte compta amb el finançament del Pla Avança del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç i els Fons de Desenvolupament Regional de la Unió Europea (FEDER).

      Data i hora actual: Dj Mar 28, 2024 3:28 pm