Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    José Luis García Berlanga: El meu pare era tossut a l'hora de complir els seus somnis

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    José Luis García Berlanga: El meu pare era tossut a l'hora de complir els seus somnis  Empty José Luis García Berlanga: El meu pare era tossut a l'hora de complir els seus somnis

    Missatge  Admin Dl Mar 07, 2011 12:32 am

    De: http://www.adn.es/cultura/20110207/NWS-0921-Garcia-Luis-Jose-cumplir-suenos.html

    José Luis García Berlanga: El meu pare era tossut a l'hora de complir els seus somnis

    EFE , Alacant | 07/02/2011 |

    El director de cinema Luis García Berlanga era un "senyor tossut i pesat" a l'hora que els seus somnis es fessin realitat, ha dit avui el seu fill José Luis, qui ha posat com exemple d'aquesta tossudesa els platós de "Ciutat de la Llum".

    Aquest complex industrial audiovisual, els espais del qual de rodatge i producció se situen a Alacant, era "un dels seus somnis". Així ho ha assegurat avui un dels seus fills, José Luis, en l'acte d'homenatge que aquest matí ha dedicat la Generalitat Valenciana -amb l'assistència del seu president, Francisco Camps,- i l'equip directiu del complex audiovisual al cineasta valencià.

    José Luis García Berlanga ha definit al seu pare com un senyor "tossut i pesat perquè els seus somnis es convertissin en realitat". "Ell creia en els seus somnis", ha dit José Luis, qui ha subratllat el fet que "Ciutat de la Llum", projecte impulsat pel seu pare, sigui des de fa cinc anys una realitat.

    En aquest sentit, ha instat a situar aquestes instal·lacions, que des de la seva obertura en 2005 han acollit el rodatge de mig centenar de treballs cinematogràfics, com el "gran centre de la producció audiovisual d'Europa". Durant l'homenatge, es va descobrir un monòlit amb una cita del cineasta mort el passat novembre: "Mai vaig deixar per acabada una pel·lícula, ni una relació, ni tampoc la meva vida".

    Posteriorment, els records, els treballs i els sentiments de Luis García Berlanga han retornat a la imatge en moviment amb l'estrena del documental "Berlanga, plànol personal", que, dirigit per Luis Soravilla, recull testimoniatges de companys de professió de García Berlanga, de familiars i amic.

    Per la seva banda, Camps ha dit que Berlanga va anar "un personatge únic i imprescindible en la història de la Comunitat Valenciana" i que les seves produccions "arriben a l'exquisitesa que qualsevol artista pretén per a la seva obra", i en elles, a més, es pot veure "com són els espanyols, com es veuen i com volen seguir sent".

      Data i hora actual: Dj Mar 28, 2024 1:50 pm