Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    L'emissió de publicitat en televisions nacionals i autonòmiques va caure un 8%

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    L'emissió de publicitat en televisions nacionals i autonòmiques va caure un 8%  Empty L'emissió de publicitat en televisions nacionals i autonòmiques va caure un 8%

    Missatge  Admin Dg Nov 06, 2011 4:45 pm

    De: http://www.elmundo.es/elmundo/2011/02/25/comunicacion/1298629217.html

    L'emissió de publicitat en televisions nacionals i autonòmiques va caure un 8%

    Servimedia | Madrid Actualitzat divendres 25/02/2011 11:41 hores

    Les televisions nacionals i autonòmiques van emetre l'any passat un terme mitjà de 7.092 anuncis diaris, el que suposen 602 menys i una reducció del 8% respecte als 7.694 spots que van programar en 2009, segons el "Indice de Televisión 2010", elaborat per Zenithmedia.

    Aquestes cadenes van dedicar a publicitat cada dia 2.271,6 minuts, 179 menys que l'any precedent. Per operadors nacionals, Telecinco va anotar el major terme mitjà de missatges comercials, amb 727, seguida d'Antena 3 (726), Cuatro (651) i laSexta (649). Aquesta última va ser, en canvi, la qual va oferir més minuts de publicitat per jornada, 235,2, seguida d'Antena 3 (219,Cool i Telecinco (217,7).

    Les autonòmiques que van difondre més anuncis van ser la madrilenya Telemadrid (468), la valenciana Canal 9 (428) i la basca ETB2 (415). Les que menys, LaOtra (66), Punt 2 (69) i K3-33 (69).

    Amb l'adéu de TVE a la publicitat des de començaments de l'exercici, les cadenes nacionals passen a emetre un 39% del total de temps d'anuncis, deu punts menys que en 2009. Les cadenes comercials també reduïxen el seu pes tres punts, mentre el global de les autonòmiques creix fins als 1.382,5 minuts, a causa del estirada de noves cadenes com LaOtra, TVCan2 o 7RM.

    Mínims històrics

    Quant als GRPs, l'informe destaca que després de les caigudes de 2008 (-8%) i 2009 (-7%), "en 2010 es bat el rècord, amb una reducció en la capacitat de generar GRPs per les cadenes nacionals i autonòmiques del 27,3%, si bé és veritat que 23,7 punts d'aquesta reducció es deuen a la supressió de la publicitat en TVE".

    "En aquest context, el rendiment dels spots en termes d'audiència ha arribat a mínims històrics i ha arribat a 0,75 grps per spot", expliquen els autors. En l'anàlisi de cadenes, la família de canals de Telecinco se situa al capdavant en la producció de GRPs, amb un "share" del 30,7%, seguit del Grup Antena 3 (28,3%), Cuatro (11,4%), laSexta (10,9%) i la FORTA (11,2%).

      Data i hora actual: Dv Mar 29, 2024 8:46 am