Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    El 58% de les emissions de Canal 9 al gener són en castellà i un 30% és producció pròpia, segons CCOO

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    El 58% de les emissions de Canal 9 al gener són en castellà i un 30% és producció pròpia, segons CCOO Empty El 58% de les emissions de Canal 9 al gener són en castellà i un 30% és producció pròpia, segons CCOO

    Missatge  Admin Dj Abr 01, 2010 11:17 pm

    De: http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-58-emisiones-canal-enero-son-castellano-30-produccion-propia-ccoo-20100312173911.html

    El 58% de les emissions de Canal 9 al gener són en castellà i un 30% és producció pròpia, segons CCOO

    El sindicat diu que Canal 9 proposa "un video club de productes de ficció produïts a EUA" i demana un "canvi de model"

    VALÈNCIA, 12 Mar. (EUROPAPRESS) -

    El 58 per cent de les emissions de Canal 9 es van realitzar en llengua castellana, mentre la producció pròpia d'aquesta cadena representa un 30 per cent del total, durant el període comprès entre el 11 de gener i el 7 de febrer de 2010, segons dades extretes de l'informe elaborat per CCOO en Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), que analitza l'ús del valencià, així com la producció i el tipus de programes en Canal 9, Punt 2 i el Canal 24.9.

    El sindicat, en l'informe, assenyala que a la llum dels resultats de l'estudi, l'ens "no està complint amb el servei públic que se li va assignar" i lamenta la "reculada" de l'ús del valencià en Canal 9, ja que en els estudis realitzat al juny de 2009 i desembre de 2008 el percentatge d'ocupació del castellà era del 55 per cent, és a dir, inferior al d'aquest estudi. Respecte a la producció pròpia, en Canal 9 representa menys d'un terç del total de les emissions, doncs la major part de la programació es nodreix de producció externa, ja sigui a través de la compra de programes o de drets d'emissió de pel·lícules. També destaca l'"escàs" pes de la coproducció de nova factura, amb "tan sols" un 5 per cent del total.

    En Punt 2, la producció pròpia representa un "ridícul" 9,5 per cent del temps de l'emissions. Aquest percentatge està compost principalment per la retransmissió d'esports. Les coproduccions suposen un tres per cent del total i la producció pròpia no arriba a 18 per cent. El temps destinat en la graella de Canal 9 a la ficció cinematogràfica representa un 36 per cent del total, que constituïx juntament amb les sèries de ficció (15,5 per cent) la majoria de les emissions de la cadena. Aquests dos tipus de programes sumen un 51,1 per cent.

    La programació informativa ha quedat reduïda a un 15,5 per cent de la programació. Quant a la graella de Punt 2, els programes infantils, la majoria dibuixos animats, representen un 31 per cent de les emissions i els programes documentals de producció externa suposen un 20 per cent. L'informe considera "extraordinàriament significatiu" el percentatge de redifusions de Punt 2, amb un 39,5 per cent i del canal 24.9, amb un 62 per cent.

    CONCLUSIONS

    En les seves conclusions, el sindicat critica en l'informe que, 20 anys després de la seva creació, RTVV "continua incomplint greument el seu paper de servei públic". Així mateix, assenyala que el valencià està relegat en les emissions de Canal 9, i lamenta que els gestors de l'ens aposten per un tipus de televisió que emeti programes comprats. Per això, va reclamar un "canvi de model". Aquesta externalització, en opinió del sindicat, és un cost afegit i reduïx la capacitat de l'ens per a obtenir ingressos per la venda del producte propi.

    A més suposa una pèrdua de control sobre els continguts. "El model de Canal 9 i de Punt 2 es fonamenta en l'emissió de pel·lícules, sèries de ficció i de documentals, gairebé totalment externs. El model de televisió és majoritàriament el d'un video club de productes de ficció produïts als Estats Units", va lamentar.

    Per tot això, CCOO aposta per introduir continguts en llengua valenciana en Canal 9 perquè, d'aquesta forma, RTVV es converteixi en una "potent eina" de difusió del valencià i la cultura de la Comunitat. En aquest sentit, insta a buscar "altre model de programació" que afavoreixi la producció pròpia i coproducció, ja que fomentar-la "farà possible que RTVV es converteixi en el motor del sector audiovisual valencià", que en aquests moments travessa un situació difícil, va apuntar.

      Data i hora actual: Ds Abr 27, 2024 7:54 pm