Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    ´Una tardana revisió dels incentius posa en perill els rodatges´

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    ´Una tardana revisió dels incentius posa en perill els rodatges´  Empty ´Una tardana revisió dels incentius posa en perill els rodatges´

    Missatge  Admin Dt Set 28, 2010 11:29 pm

    De: http://www.diarioinformacion.com/cultura/2010/06/30/tardia-revision-incentivos-pone-peligro-rodajes/1023148.html

    ´Una tardana revisió dels incentius posa en perill els rodatges´

    La nova directora de l'empresa que gestiona els estudis de Ciutat de la Llum assegura que es vol envoltar de gent "amb credibilitat en el sector"

    PILAR CORTÉS

    Ciutat de la Llum viu un dels seus millors moments en el que a rodatges es refereix després de diversos anys de sequera. En temps de desocupació molts dits assenyalaven a Aguamarga, empresa encarregada de gestionar els estudis de cinema i captar rodatges. Amparo Castellana, exdirectora del Clúster Audiovisual Valencià, pren les regnes d'aquesta mercantil carregada de noves idees i amb un objectiu clar: rendibilitzar el gran projecte del Consell.

    Quin és el seu principal objectiu com directora de Aguamarga?
    El primer és omplir el complex. Estic pràcticament convençuda que ho aconseguirem. Actualment estem arribant a una ocupació mitjana i encara que de moment ens podem sentir satisfets podem aspirar a més. L'engegada del tanc d'aigua pot fer més atractiu el complex i augmentar aquesta quantitat.

    Molts sectors propers a Ciutat de la Llum han criticat durament a aquesta mercantil per la seva política de captació de rodatges. Quina és la seva opinió ara que la lidera?
    Sense entrar en judicis, considero que hem d'apostar per una política més orientada a la captació de clients. Cal tenir en compte que en els últims anys els estudis es trobaven en una fase experimental, pel que tampoc es podia donar servei a tot tipus de rodatges. Hem de potenciar noves línies de treball i establir un nou marc de col·laboració tant a nivell nacional com local. Això no és un estudi només per a grans produccions. Vull acabar amb la idea que aquí no hi ha lloc per a produccions nacionals de diferent nivell econòmic. Per a tot això necessitem tant una revisió de tarifes com dels serveis que oferim: sistemes, tecnologia, professionals que donen servei... Està clar que els preus dels estudis han tirat a moltes superproduccions per a enrere. Moltes vegades les grans produccions juguen amb els estudis. També cal contar amb el tema de la crisi econòmica, i que l'euro ha estat molt més fort que el dòlar. No cal oblidar que altres estudis oferixen més ajudes a les produccions o que conten amb proveïdors que tenen confiança ja amb les productores internacionals. Tot això em fa pensar que hem de començar a oferir serveis integrals. És a dir, no només oferir els platós sinó als proveïdors amb els quals contem, que són molt bons.

    En pocs anys per Aguamarga han passat diversos directors. Es parla també de dos bàndols i de certa tensió dintre d'aquesta empresa. Estudia canvis?

    És prompte per a parlar de canvis però no els descarto en un futur. Apostaré per una major professionalització i per envoltar-me de gent amb credibilitat en el sector per a captar rodatges. Tant a nivell nacional com internacional.

    Com ha estat la seva entrada en un equip ja format?

    Jo crec que bé, perquè d'alguna manera sóc una figura de consens. Ja coneixia el projecte al treballar en la Secretaria Autonòmica de Grans Projectes de la Generalitat i a l'estar en el Clúster Audiovisual. Conec a la gent de les administracions i als professionals del sector. Per això aquests últims, a l'hora d'acostar-se aquí, no han de partir de zero.

    Com directora del Clúster Audiovisual Valencià, com creu que han tractat en Aguamarga als realitzadors i productors de la Comunitat?
    Jo crec que sempre es pot anar a més. Per a mi són un punt important i els estudis aporten un valor diferencial a aquest sector. Som necessaris tant nosaltres per a ells com ells per a nosaltres.

    Circula la idea per certs sectors dels estudis que la seva entrada en l'empresa gestora pot modificar la idea original de Berlanga.
    Jo crec que no. Berlanga és la figura que ha inspirat aquest projecte i que durant molts anys els va assessorar molt de prop. El que lamento és que hagi gent que intenti "patrimonializar" la imatge d'aquest gran director quan tots tenim clar que volem mantenir la seva idea original i que no és patrimoni de ningú sinó una figura internacional de reconegut prestigi.

    Creu que estan bé plantejades les ajudes a l'audiovisual en la Comunitat?
    Crec que aquests moments de crisi econòmica són complicats per a aixecar produccions. No obstant això, els diferents departaments de l'administració haurien de coordinar-se perquè aquestes ajudes, que són per a potenciar la indústria audiovisual valenciana, tinguin com puntal Ciutat de la Llum, donat l'alt nivell d'inversió que ha realitzat la Generalitat. En qualsevol cas, la direcció dels estudis em consta que està fent una gran labor i mantinc una interlocució permanent per a millorar aquest tema. Em preocupa que es dilati la revisió d'aquests possibles incentius perquè això pot posar en perill la política comercial de Ciutat de la Llum, i per tant l'arribada de rodatges.

    Llavors, la remor sobre que a Torrente 4 se li ha denegat la subvenció de l'Institut Valencià de l'Audiovisual, pot acabar amb el projecte del seu rodatge a Alacant?

    La producció té una reserva feta en el complex i per part de Aguamarga i de Ciutat de la Llum anem a fer la possible perquè tant Torrente 4 com altres produccions que estem negociant no es vegin afectades únicament per l'adjudicació de les ajudes.

      Data i hora actual: Dg Abr 28, 2024 2:50 pm