Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    Periodistes de mitjans digitals analitzen les tendències de la informació “puntcom” a la Comunitat Valenciana

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    Periodistes de mitjans digitals analitzen les tendències de la informació “puntcom” a la Comunitat Valenciana  Empty Periodistes de mitjans digitals analitzen les tendències de la informació “puntcom” a la Comunitat Valenciana

    Missatge  Admin Ds Des 25, 2010 2:30 pm

    De: http://www.elperiodic.com/noticias/96833_periodistas-medios-digitales-analizan-tendencias-informacion-puntocom-comunidad-valenciana.html

    Periodistes de mitjans digitals analitzen les tendències de la informació “puntcom” a la Comunitat Valenciana

    elperiodic.com

    Aquest matí s'han inaugurat en la Universitat CEU Cardenal Herrera les IV Jornades de Periodisme Digital, sota el títol “Periodisme local i xarxes socials”. Cinc periodistes dedicats a les seccions digitals dels principals mitjans de comunicació valencians han analitzat en una taula rodona les dificultats de l'adaptació digital dels mitjans tradicionals, en un context en el qual les necessitats d'inversió són altes i els usuaris són poc inclinats a pagar pels continguts informatius.

    Javier Alfonso, delegat de L'Economista a la Comunitat Valenciana, ha assenyalat com data de desaparició de la premsa en paper l'any 2013, tenint en compte la proliferació de les tauletes, com l'iPad, i el desenvolupament de pantalles tàctils que aviat podran tenir el grossor d'una cartolina. Enfront d'aquesta evolució, Alfonso ha criticat que els mitjans tradicionals valencians no hagin apostat prou per Internet i afirma que serà la premsa econòmica la primera a donar el salt a l'edició exclusivament digital: “Deixar d'imprimir dependrà del suport dels anunciants a les versions en PDF”.

    Per a Juan Candela, director gerent d'Internet de Las Provincias, la caiguda de les edicions en paper es remunta a fa vint anys i respon a la tendència a deixar de pagar per les notícies, una mica que també afecta als mitjans digitals. L'aposta per l'audiovisual i pel local són, al seu judici, les àrees d'expansió per a la premsa tradicional en Internet, més que les xarxes socials: “El tràfic des de Facebook a la web del periòdic representa el 1,5%, enfront dels accessos des de Google, que són el 30%”.

    Finestres televisives en Facebook

    El cap del Departament Multimèdia de RTVV, Germà Arroyo, ha subratllat que els reptes de la digitalització no només afecten a la premsa escrita, sinó també a la ràdio i la televisió. En aquest sentit, s'ha referit a l'èxit de les finestres televisives en xarxes socials com Facebook, on programes que funcionen mitjanament bé en televisió poden ser reeixits: “La televisió ja no es veu de forma passiva, els espectadors volen fer comentaris simultàniament”. Els espais de ràdio i televisió dedicats a les festes, els esports i el temps són els quals estan registrant majors audiències en aquestes finestres socials del Grup RTVV.

    Informació local i entreteniment

    El responsable de continguts de Levante-emv.com, José Manuel Sanchis, ha apostat per la integració de les redaccions tradicional i digital per a la supervivència de la primera i el creixement de la segona i ha destacat el rellevant paper de Twitter, per la seva immediatesa i viralitat, en la difusió d'exclusives. Quant a l'aposta de Levante, Sanchis ha assenyalat que en les edicions digitals no tot ha de ser informació i que cal deixar espai a l'oci i a l'entreteniment.

    El periodista Cruz Sierra, que dirigeix el periòdic digital Valenciaplaza.com, s'ha referit a la dificultat de realitzar grans inversions en tecnologia per a introduir continguts audiovisuals en els mitjans digitals, en un context de crisi publicitària i tancament de capçaleres. Per això, el periòdic econòmic digital que dirigeix s'ha orientat cap a la qualitat dels continguts i la bona selecció de notícies, orientada als empresaris locals valencians, que han vist com els centres de decisió dels mitjans de comunicació locals estan ara fora de València.

    Les IV Jornades de Periodisme Digital abordaran al llarg de tot el dia en el Palau de Colomina altres temes relacionats amb el sector, com l'evolució de la informació local en la xarxa, els nous perfils professionals i l'emprenedorisme. En elles es presentarà també l'Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana.

      Data i hora actual: Ds Abr 27, 2024 7:12 am