Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    La victòria de Obama en 3D valencià

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    La victòria de Obama en 3D valencià Empty La victòria de Obama en 3D valencià

    Missatge  Admin Dj Des 31, 2009 12:56 pm

    De: http://www.levante-emv.com/tecnologia/2009/12/20/victoria-obama-3d-valenciano/662546.html

    La victòria de Obama en 3D valencià

    L'empresa valenciana Brainstorm va dissenyar els gràfics amb els quals la NBC va seguir la campanya de Barack Obama.

    LEVANTE-EMV VALÈNCIA

    Es diu Borja Xirivella i és el responsable d'expansió de Brainstorm. Que seria una empresa valenciana més amb certa influència internacional si no fora per dades tan contundents com que només existeixen tres societats d'aquestes característiques en el món i que van anar els encarregats dels gràfics 3D -entre ells un gran mapa d'Estats Units- amb els quals la NBC va seguir la campanya electoral que va acabar pujant a Barak Obama a la presidència d'Estats Units. La seva signatura també la duen imatges tan recognoscibles com el mapa del temps d'Antena 3 o Canal 9 o el famós rosco del programa Pasapalabra. Per a Hollywood, les pel·lícules Jo robot i Intel·ligència artificial.

    Com aconsegueix una empresa valenciana encarregar-se de les eleccions de Obama?

    Tot va començar en 2004. La BBC del Regne Unit va apostar per nosaltres i d'aquí la NBC d'Estats Units ens va voler per als gràfics de Obama. Era una mica que sempre havíem somiat, de fet ho perseguíem, però encara així la notícia va ser una alegria enorme.

    Què va suposar per a una petita empresa com la seva?


    Imagina't, després de les eleccions de Obama teníem les portes obertes als EUA. Rebem diversos premis, de fet vam donar fins i tot el salt a les grans produccions cinematogràfiques. Pel·lícules com Jo Robot o Intel·ligència Artificial tenen sabor valencià. En elles vam fer el programari que permet als actors com Will Smith que formin part i fins i tot interactuin amb l'escenari virtual.

    Pel·lícules, programes, televisió Quins gustos es troben fora de València?

    La veritat és que el món dels espais virtuals canvia molt segons les parts del món. Per exemple, aquí a València aposten per un món molt més realista dintre del virtual. És a dir que tot just es noti que no és real l'escenari. Al Japó, el mercat del qual per cert tenim pràcticament copat al 100%, per contra, aposten per l'artificial. Allí treballem per a més de cent cadenes com TV Asahi, TBS, NTV o Fuji-Tv entre d'altres.

    Estan presents en tot el món però també a Espanya, no?


    Per descomptat. Des de 1994 treballem per a Antena 3, Televisió Espanyola amb els seus gràfics del Temps, Canal 9, Castella-La-Mancha Fem de tot. Des d'informatius fins a esports o programes.

    Perquè el famós rosco del programa concurso "Pasapalabra" és obra seva no és veritat?

    Sí, aquest rosco el vam dissenyar nosaltres. Fem moltes coses més. La veritat és que tenim una projecció internacional molt forta però hem de fomentar més la nostra presència aquí. Perquè realment es complix això d'haver de triomfar fora perquè et valorin i et busquin en la teva terra.

    Les jornades d'"E-Market" semblen l'escenari perfecte per a això?

    Exacte, perquè realment existeixen molt bons professionals de l'audiovisual valencià però necessitàvem aquestes jornades per a conèixer-nos tots i també donar-nos a conèixer a tot el món.

      Data i hora actual: Dj Mar 28, 2024 2:19 pm