Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    "Si una empresa no transmet els seus valors, es torna feble i està perduda"

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    "Si una empresa no transmet els seus valors, es torna feble i està perduda" Empty "Si una empresa no transmet els seus valors, es torna feble i està perduda"

    Missatge  Admin Dj Abr 01, 2010 11:11 pm

    De: http://www.valenciaplaza.com/ver/1053/Si-una-empresa-no-sabe-c%C3%B3mo-transmitir-sus-valores--se-vuelve-d%C3%A9bil-y-est%C3%A1-perdida.html

    "Si una empresa no transmet els seus valors, es torna feble i està perduda"

    LIDIA MASERES.

    Entrevista amb Rafael López Lita, catedràtic i impulsor de la creació de Dircom Comunitat Valenciana. Afirma que les pimes valencianes tenen serioses manques de comunicació

    VALÈNCIA.

    Els directors de comunicació de les grans empreses i institucions valencianes volen unir-se per a constituir la seva propi lobby, optimitzar els beneficis de les entitats i arribar d'una manera diferent a la societat. Rafael López Lita, catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Jaume I de Catellón i membre des de 1992 de l'Associació de Directius de Comunicació (Dircom) -d'àmbit nacional-, va ser qui, el passat 2 de febrer, va congregar als responsables de les companyies valencianes més importants per a plantejar-los un repte, crear una delegació autonòmica.

    Segons afirma, a la Comunitat Valenciana hi ha una escassa aplicació de les tècniques de comunicació més modernes, factor que influïx directament en els beneficis de les empreses. "Quan vam comprar un producte, vam comprar valors. Si l'entitat no sap com transmetre'ls, es torna feble i està perduda", explica el catedràtic. "És el que passa amb les joguines que es fabriquen a la Comunitat Valenciana, que els xinesos els hi han menjat. Estan venent només el producte i no la marca", afegix López.

    La constitució de la branca valenciana de Dircom, encara pendent fins que a principis de juny sigui aprovada per l'assemblea nacional, neix, segons la seva impulsor, de les manques que té el sector valencià de la comunicació. Començant per alguns plans d'estudis de la branca de la informació que s'han quedat obsolets, fins a la creença de les empresaris de no necessitar a un intermediari especialista en relacions externes.

    Segons López Lita, hi ha un desajustament entre les necessitats del mercat i l'oferta actual, molts llicenciats en Periodisme especialistes en tècniques de redacció però no en màrqueting. "Aquest és un dels principals motius de l'elevada taxa d'atur entre els periodistes".

    MANQUES EN LES EMPRESES VALENCIANES

    "L'objectiu és redireccionar la professió. Formar a bons professionals i que els empresaris entenguin que són necessaris", explica. Un de les principals labors que desenvolupa Dircom, de moment des de Madrid, Catalunya, Castella-la Manxa i Castella-Lleó, és fomentar el reciclatge dels comunicadors a través de cursos de formació, tallers, congressos etc. "Sobretot és una xarxa de coneixement", conta López, alhora que afirma que la intenció de l'agrupació no és tenir més poder i control dels mitjans, sinó gestionar idees i nocions.

    L'escenari de crisi en el qual està immersa la societat ha agreujat la situació. Per a López, la Comunitat Valenciana pateix diversos mals, entre ells, la poca consideració que tenen les empreses respecte als responsables de la comunicació. "L'error que s'està fent és prescindir per a estalviar costos dels especialistes", manifesta Rafael López. A més d'aquest, el promotor de Dircom Comunitat Valenciana, agrega que les petites i mitjanes empreses autonòmiques no compten amb el personal adequat capaç de promocionar-los i situar-los en el mercat. "Solen ser persones que ni tan sols tenen estudis, el que provoca que si les coses van malament, empitjorin", afirma.

    La situació per la qual estan travessant els mitjans, no només econòmica per falta de publicitat, també a causa de les sinergies i la integració d'aquests en noves plataformes, és altre dels motius que influïx en aquesta confusió generalitzada.

      Data i hora actual: Dv Nov 22, 2024 5:38 am