Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    «L'única cosa que es demana per a doblar una pel·lícula és tenir base d'actor»

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    «L'única cosa que es demana per a doblar una pel·lícula és tenir base d'actor» Empty «L'única cosa que es demana per a doblar una pel·lícula és tenir base d'actor»

    Missatge  Admin Dj Abr 01, 2010 11:49 pm

    De: http://www.laverdad.es/alicante/v/20100313/orihuela/unico-pide-para-doblar-20100313.html

    «L'única cosa que es demana per a doblar una pel·lícula és tenir base d'actor»

    Antonio Manresa. Actor de doblatge

    13.03.10 - 01:55 - FERNANDO AMAT

    Entrar en el reduït món de l'actor de doblatge és una tasca complicada per a la qual cal preparar-se. Antonio Manresa, locutor publicitari i alumne de l'Escola de Doblatge d'Alacant, repassa les claus per a poder ingressar en aquest centre. Després d'una dilatada carrera en la ràdio compagina les falques publicitàries amb la seva formació.

    - Com s'encarrega un doblatge a una productora?
    - La companyia que grava una pel·lícula encarrega en cada país el doblatge de la cinta. Aquest estudi busca un director de doblatge, i és qui va a contractar als actors. Aquest director adapta el diàleg al castellà una vegada que està traduït. Adapta el text a la boca de l'actor de la pel·lícula, si pot acabar en la mateixa vocal millor perquè aquest és el pilar bàsic que una pel·lícula tingui èxit.

    - Quantes escoles de doblatge existeixen a Espanya?
    - Ara hi ha a Madrid, a Barcelona, a València, a Sevilla, a Galícia i a Alacant.

    - Depèn l'Escola d'Alacant de la Ciutat de la Llum?
    - No, és completament independent, encara que alguns professors treballen allí.

    - Què se'ls demana?
    - Doncs per rar que sembli, la veu és el de menys. Avui dia els que més treball tenen són els joves, per les sèries juvenils nord-americanes. L'única cosa que es demana és que tingui una base d'actor, que sàpiga interpretar. Per molt bona veu que es tingui cal saber utilitzar-la.

    - Quina experiència tenia abans d'embarcar-se en el doblatge?
    - Tenia experiència en el món de la comunicació pels meus anys en ràdio, però de totes maneres no té gens que veure amb la interpretació. Nosaltres no li posem el nostre to de veu a cap actor, vam canviar l'entonació.

    - Quants anys es triga a saber doblar com un professional?
    - Això depèn de cada persona, al final és el director de l'escola qui et diu quan estàs preparat. Pots aconseguir-lo en un any o trigar uns quants.

    - Com s'ha preparat per a portar a terme aquesta branca d'actor?
    - Des dels quinze anys he estat lligat al món de la ràdio. A més he après pel meu compte, escoltant als actors de doblatge en televisió i als narradors de publicitat. També he llegit llibres de dicció i sobretot amb pràctica.

    - Li ha suposat cap inconvenient el seu accent del Baix Segura?
    - No, quan estic amb els meus companys d'Antena 3 a Madrid els xoca que parli amb aquest accent perquè només m'escolten en les falques publicitàries.

    - Va tenir sort a l'hora d'entrar en l'Escola de Doblatge?
    - Sí, perquè he estat dels pocs alumnes que va entrar amb el curs iniciat.

      Data i hora actual: Dj Mar 28, 2024 6:50 pm