De: http://www.levante-emv.com/valencia/2010/03/30/35-publicidad-television-municipal-viene-ayuntamientobr/692328.html
El 35% de la publicitat de la televisió municipal ve de l'Ajuntament
El PSPV denuncia que el plec de condicions de l'adjudicació recull que no suposi cap cost
EP
El Grup Municipal Socialista en l'Ajuntament de València va criticar avui que més del 35% dels ingressos publicitaris registrats per l'empresa pública Televisió Municipal de València (TMVA) durant l'any passat provenen d'aportacions realitzades pel consistori en concepte de publicitat i informació institucional, malgrat que d'acord amb el plec de condicions de l'adjudicació del servei el funcionament de la televisió no havia de suposar cost algun per a les arques municipals.
Així, els regidors del PSPV Mercedes Caballero i Juan Soto, consellers de l'empresa pública a proposta del Grup Municipal Socialista, van informar després de la reunió del consell d'administració celebrat aquest matí que el consistori va ingressar l'any passat 22.611 euros. Aquesta quantitat suposa el 5% dels ingressos publicitaris que d'acord amb el plec de condicions de la concessió del servei li correspon quedar-se a l'Ajuntament de València, mentre que el 95% restant va anar a parar a l'empresa concessionària del servei, Administració i Gerència d'Ondas 13. Així, doncs, el total dels ingressos publicitaris de TMVA va ascendir l'any passat a 452.220 euros.
No obstant això, segons van recordar els representants socialistes, l'any passat l'Ajuntament va transferir a l'empresa 80.000 euros per a realitzar i emetre publicitat sobre serveis municipals, 60.000 euros per a informar sobre els serveis municipals en els barris i altres 20.300 per informar sobre les activitats de la regidoria de Benestar Social i Integració. Els almenys 160.300 euros transferits per la corporació municipal a l'empresa suposen així el 35,4% dels ingressos que va obtenir la companyia en 2009. "I tot això --van recalcar aquests edils-- malgrat que, d'acord al plec de condicions de l'explotació, l'empresa ja està obligada de per si mateix a informar sobre l'activitat del consistori i que, a més, el servei no hauria de tenir cost algun per a l'Ajuntament".
Els regidors socialistes van lamentar, també, que els consellers proposats pel partit Popular "hagin estat incapaços d'explicar durant el consell a quin es corresponen els 187.000 euros que segons els comptes l'Ajuntament va aportar a l'empresa pública Televisió Municipal de València en concepte de despeses de gestió corrent, ni els 74.000 euros que deu la companyia ni els 30.000 euros que se li deuen". Per altra banda, Soto i Caballero van denunciar que l'equip de govern municipal "no té intenció que, tal com va sol·licitar el Grup Municipal Socialista la setmana passada, l'empresa pública Televisió Municipal de València convoqui un concurs públic per a l'elaboració de la publicitat institucional, concepte per al qual la Junta de Govern Local celebrada el 26 de febrer va acordar transferir-li altres 60.000 euros".
Els edils van censurar que el PP "tingui intenció d'adjudicar a dit aquesta quantitat a l'empresa concessionària en lloc de treure a concurs l'elaboració de la publicitat perquè puguin optar a ella empreses de l'audiovisual valencià".
El PSPV denuncia que el plec de condicions de l'adjudicació recull que no suposi cap cost
EP
El Grup Municipal Socialista en l'Ajuntament de València va criticar avui que més del 35% dels ingressos publicitaris registrats per l'empresa pública Televisió Municipal de València (TMVA) durant l'any passat provenen d'aportacions realitzades pel consistori en concepte de publicitat i informació institucional, malgrat que d'acord amb el plec de condicions de l'adjudicació del servei el funcionament de la televisió no havia de suposar cost algun per a les arques municipals.
Així, els regidors del PSPV Mercedes Caballero i Juan Soto, consellers de l'empresa pública a proposta del Grup Municipal Socialista, van informar després de la reunió del consell d'administració celebrat aquest matí que el consistori va ingressar l'any passat 22.611 euros. Aquesta quantitat suposa el 5% dels ingressos publicitaris que d'acord amb el plec de condicions de la concessió del servei li correspon quedar-se a l'Ajuntament de València, mentre que el 95% restant va anar a parar a l'empresa concessionària del servei, Administració i Gerència d'Ondas 13. Així, doncs, el total dels ingressos publicitaris de TMVA va ascendir l'any passat a 452.220 euros.
No obstant això, segons van recordar els representants socialistes, l'any passat l'Ajuntament va transferir a l'empresa 80.000 euros per a realitzar i emetre publicitat sobre serveis municipals, 60.000 euros per a informar sobre els serveis municipals en els barris i altres 20.300 per informar sobre les activitats de la regidoria de Benestar Social i Integració. Els almenys 160.300 euros transferits per la corporació municipal a l'empresa suposen així el 35,4% dels ingressos que va obtenir la companyia en 2009. "I tot això --van recalcar aquests edils-- malgrat que, d'acord al plec de condicions de l'explotació, l'empresa ja està obligada de per si mateix a informar sobre l'activitat del consistori i que, a més, el servei no hauria de tenir cost algun per a l'Ajuntament".
Els regidors socialistes van lamentar, també, que els consellers proposats pel partit Popular "hagin estat incapaços d'explicar durant el consell a quin es corresponen els 187.000 euros que segons els comptes l'Ajuntament va aportar a l'empresa pública Televisió Municipal de València en concepte de despeses de gestió corrent, ni els 74.000 euros que deu la companyia ni els 30.000 euros que se li deuen". Per altra banda, Soto i Caballero van denunciar que l'equip de govern municipal "no té intenció que, tal com va sol·licitar el Grup Municipal Socialista la setmana passada, l'empresa pública Televisió Municipal de València convoqui un concurs públic per a l'elaboració de la publicitat institucional, concepte per al qual la Junta de Govern Local celebrada el 26 de febrer va acordar transferir-li altres 60.000 euros".
Els edils van censurar que el PP "tingui intenció d'adjudicar a dit aquesta quantitat a l'empresa concessionària en lloc de treure a concurs l'elaboració de la publicitat perquè puguin optar a ella empreses de l'audiovisual valencià".