De: http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2010/06/21/audiencia-c9-hunde/716319.html
L'audiència de Canal 9 s'enfonsa
Registra al maig i juny les pitjors dades de la seva història, amb una pèrdua d'un terç d'espectadors. RTVV culpa a l'apagada i ho veu "conjuntural" .
Comunitat Valenciana ALFONS GARCIA VALÈNCIA
Els problemes en Radiotelevisió Valenciana (RTVV) no es limiten a l'àmbit judicial i econòmic, amb l'exsecretari general, Vicente Sanz, davant els tribunals per una denúncia d'assetjament sexual a empleades i les empreses del sector audiovisual en peus de guerra per les demores en els pagaments (de fins a gairebé any i mig). A més, l'audiència abandona.
Les dades del passat mes de maig són els pitjors en la història de la cadena i, en el que duem de mes, la caiguda s'ha pronunciat encara més. Canal 9 va arribar al maig, segons l'estudi mensual de Sobrevent Comunicació, una quota de pantalla del 7,9%, el que significa 1,5 punts menys que el mes anterior (9,4%) i 4,2 punts menys que l'audiència obtinguda al maig de 2009 (12,1%). En altres paraules, un de cada tres espectadors que tenia la cadena autonòmica fa un any s'ha esfumat. I tot això en un mes en el qual encara estaven en antena la Lliga de futbol, la Champions League i la sèrie l'Alqueria blanca, els dos grans estirades d'audiència de Canal 9.
Així, no és d'estranyar que les dades de juny siguin encara bastant pitjors. Fins al diumenge 13 de juny, la quota mitja de pantalla durant el mes s'ha situat en el 6,9%, molt lluny dels resultats de les grans cadenes estatals -TVE 1 ha registrat un 16,8%; Telecinco, un 14,6, i Antena 3, un 12- i a l'una de les televisions privades més joves (Cuatro assolia fins al citat dia un 7,4% i La Sexta, un 6,. Aquest mateix diumenge, tal com s'ha publicat, RTVV era l'única de les autonòmiques que retransmet la Fórmula 1 que era superada, i amb amplitud, per La Sexta.
La caiguda de l'audiència no és un fenomen exclusiu de Canal 9, si bé ho està sofrint especialment. La mitjana de les autonòmiques el passat maig va ser del 11%, més de 3 punts per sobre de la xifra registrada per la valenciana. Aquest mes van tocar mínims històrics també Canal Sur (Andalusia) TVG (Galícia), Telemadrid i ETB1 (el canal basc en euskera), però només la televisió andalusa va tenir un descens superior al de Canal 9 (1,7 punts), encara que la seva quota de pantalla està encara bastant per damunt (11,9 enfront del 7,9 de la valenciana). En el pol oposat està el cas de TV3, que lidera la llista de les autonòmiques amb un 15,7% d'audiència i que en un mes de descensos més o menys generalitzats creix un punt.
Les teories sobre l'abandó de l'audiència són diverses i fins i tot en la mateixa casa de Burjassot es manegen diverses. El que sembla evident és que hi ha un factor extern que alguna repercussió ha d'haver tingut. Es tracta de l'apagada analògica, generalitzat el passat mes d'abril i que ha fet arribar a tota la població (usuària de televisió) un ventall una mica més ampli de canals. No obstant això, les grans cadenes estatals, amb una oferta i una identitat molt definides, no s'han ressentit en les audiències.
El sociòleg Rafael Xambó, especialista en mitjans de comunicació, incideix en aquest aspecte: "Canal 9 no té marca. Si no veus la mosca en el cantó de la pantalla, no saps que és ella. Són espectacles de varietats que podrien ser els de Telecinco. Aquesta estratègia els ha donat bon resultat durant molt temps, perquè es dirigiria a un públic major i havia poques opcions més, però ara amb la TDT trien més". El professor de la Universitat de València subratlla així mateix que, paradoxalment, el repartiment de les TDT realitzat pel consell pot haver perjudicat a RTVV, ja que "va donar les freqüències majoritàriament a televisions d'un perfil ideològic de dretes" i ara "estan pegant-se totes per la mateixa audiència".
En un graó de major concreció, el sociòleg destaca la "gestió catastròfica" de les retransmissions de futbol en els últims anys amb una reiterats canvis de comentaristes, l'aparició d'una oferta de pel·lícules sense talls publicitaris en TVE i l'aterratge d'equips directius "poc coneixedors de la realitat valenciana", que "podran ser afins al PP, però que per a bé o per a malament no són Amadeu Fabregat, que ho coneixia tot".
Registra al maig i juny les pitjors dades de la seva història, amb una pèrdua d'un terç d'espectadors. RTVV culpa a l'apagada i ho veu "conjuntural" .
Comunitat Valenciana ALFONS GARCIA VALÈNCIA
Els problemes en Radiotelevisió Valenciana (RTVV) no es limiten a l'àmbit judicial i econòmic, amb l'exsecretari general, Vicente Sanz, davant els tribunals per una denúncia d'assetjament sexual a empleades i les empreses del sector audiovisual en peus de guerra per les demores en els pagaments (de fins a gairebé any i mig). A més, l'audiència abandona.
Les dades del passat mes de maig són els pitjors en la història de la cadena i, en el que duem de mes, la caiguda s'ha pronunciat encara més. Canal 9 va arribar al maig, segons l'estudi mensual de Sobrevent Comunicació, una quota de pantalla del 7,9%, el que significa 1,5 punts menys que el mes anterior (9,4%) i 4,2 punts menys que l'audiència obtinguda al maig de 2009 (12,1%). En altres paraules, un de cada tres espectadors que tenia la cadena autonòmica fa un any s'ha esfumat. I tot això en un mes en el qual encara estaven en antena la Lliga de futbol, la Champions League i la sèrie l'Alqueria blanca, els dos grans estirades d'audiència de Canal 9.
Així, no és d'estranyar que les dades de juny siguin encara bastant pitjors. Fins al diumenge 13 de juny, la quota mitja de pantalla durant el mes s'ha situat en el 6,9%, molt lluny dels resultats de les grans cadenes estatals -TVE 1 ha registrat un 16,8%; Telecinco, un 14,6, i Antena 3, un 12- i a l'una de les televisions privades més joves (Cuatro assolia fins al citat dia un 7,4% i La Sexta, un 6,. Aquest mateix diumenge, tal com s'ha publicat, RTVV era l'única de les autonòmiques que retransmet la Fórmula 1 que era superada, i amb amplitud, per La Sexta.
La caiguda de l'audiència no és un fenomen exclusiu de Canal 9, si bé ho està sofrint especialment. La mitjana de les autonòmiques el passat maig va ser del 11%, més de 3 punts per sobre de la xifra registrada per la valenciana. Aquest mes van tocar mínims històrics també Canal Sur (Andalusia) TVG (Galícia), Telemadrid i ETB1 (el canal basc en euskera), però només la televisió andalusa va tenir un descens superior al de Canal 9 (1,7 punts), encara que la seva quota de pantalla està encara bastant per damunt (11,9 enfront del 7,9 de la valenciana). En el pol oposat està el cas de TV3, que lidera la llista de les autonòmiques amb un 15,7% d'audiència i que en un mes de descensos més o menys generalitzats creix un punt.
Les teories sobre l'abandó de l'audiència són diverses i fins i tot en la mateixa casa de Burjassot es manegen diverses. El que sembla evident és que hi ha un factor extern que alguna repercussió ha d'haver tingut. Es tracta de l'apagada analògica, generalitzat el passat mes d'abril i que ha fet arribar a tota la població (usuària de televisió) un ventall una mica més ampli de canals. No obstant això, les grans cadenes estatals, amb una oferta i una identitat molt definides, no s'han ressentit en les audiències.
El sociòleg Rafael Xambó, especialista en mitjans de comunicació, incideix en aquest aspecte: "Canal 9 no té marca. Si no veus la mosca en el cantó de la pantalla, no saps que és ella. Són espectacles de varietats que podrien ser els de Telecinco. Aquesta estratègia els ha donat bon resultat durant molt temps, perquè es dirigiria a un públic major i havia poques opcions més, però ara amb la TDT trien més". El professor de la Universitat de València subratlla així mateix que, paradoxalment, el repartiment de les TDT realitzat pel consell pot haver perjudicat a RTVV, ja que "va donar les freqüències majoritàriament a televisions d'un perfil ideològic de dretes" i ara "estan pegant-se totes per la mateixa audiència".
En un graó de major concreció, el sociòleg destaca la "gestió catastròfica" de les retransmissions de futbol en els últims anys amb una reiterats canvis de comentaristes, l'aparició d'una oferta de pel·lícules sense talls publicitaris en TVE i l'aterratge d'equips directius "poc coneixedors de la realitat valenciana", que "podran ser afins al PP, però que per a bé o per a malament no són Amadeu Fabregat, que ho coneixia tot".