De: http://www.levante-emv.com/cultura/2010/10/28/cine-accion-dispara-cifras-mostra/751676.html
El cinema d'acció dispara les xifres de la Mostra
El PSPV demana la supressió de la Mostra perquè ja no guarda cap relació amb la posició de València
LEVANTE-EMV VALÈNCIA
La XXXI Mostra de València ha mobilitzat en les seves diverses activitats a 46.000 persones, un 68% més que en l'edició de 2009, a la qual van assistir 27.500. També ha incrementat el nombre d'espectadors a les sales, que ha passat de 9.291 a 14.588, una pujada del 57%. La Mostreta va rebre la visita de 16.431 escolars.
Així ho va destacar ahir el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de València, Alfonso Grau, que va comparèixer acompanyat pel director del festival, Salomón Castiel. L'edil va dir que les xifres proven que s'està "en el bon camí tenint en compte que el festival ha experimentat un cop de timó important i que necessitarà de dos o tres edicions més per a anar-se consolidant".
La Mostra de 2010 ha superat també la recaptació, que s'ha fixat en 33.870 euros enfront dels 10.401 de 2009 . Castiel va destacar que el 80% de pel·lícules projectades en els principals cicles eren inèdites a Espanya, el que mostra que "no s'ha optat pel camí fàcil", i que el film inaugural, Stone, ha estat el més taquiller a Espanya després de la seva estrena en el certamen.
Respecte a les seccions de major acceptació, la proporció ha estat "de tres a un" a favor de la secció oficial d'acció pel que fa a panorama mediterrani. Castiel va assegurar que l'hotel que s'allotja ho paga de la seva butxaca. Sobre les crítiques de Pepe Sancho, que va dir que el certamen no està a l'altura de l'audiovisual valencià, Grau va dir que li encanta, perquè "és la prova que això existeix, està aquí, inquieta, mou, està viva, cosa que lamentablement abans no passava".
Per altra banda, el regidor del PSPV Juan Soto va afirmar que la Mostra hauria de "suprimir-se" després del seu canvi de rumb des de la cinematografia del Mediterrani cap a la d'acció perquè "no té sentit gastar-se prop de dos milions d'euros en una plataforma d'exhibició de productes que no tenen relació amb la posició de València" i que, a més, "aposta pel fàcil".
El PSPV demana la supressió de la Mostra perquè ja no guarda cap relació amb la posició de València
LEVANTE-EMV VALÈNCIA
La XXXI Mostra de València ha mobilitzat en les seves diverses activitats a 46.000 persones, un 68% més que en l'edició de 2009, a la qual van assistir 27.500. També ha incrementat el nombre d'espectadors a les sales, que ha passat de 9.291 a 14.588, una pujada del 57%. La Mostreta va rebre la visita de 16.431 escolars.
Així ho va destacar ahir el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de València, Alfonso Grau, que va comparèixer acompanyat pel director del festival, Salomón Castiel. L'edil va dir que les xifres proven que s'està "en el bon camí tenint en compte que el festival ha experimentat un cop de timó important i que necessitarà de dos o tres edicions més per a anar-se consolidant".
La Mostra de 2010 ha superat també la recaptació, que s'ha fixat en 33.870 euros enfront dels 10.401 de 2009 . Castiel va destacar que el 80% de pel·lícules projectades en els principals cicles eren inèdites a Espanya, el que mostra que "no s'ha optat pel camí fàcil", i que el film inaugural, Stone, ha estat el més taquiller a Espanya després de la seva estrena en el certamen.
Respecte a les seccions de major acceptació, la proporció ha estat "de tres a un" a favor de la secció oficial d'acció pel que fa a panorama mediterrani. Castiel va assegurar que l'hotel que s'allotja ho paga de la seva butxaca. Sobre les crítiques de Pepe Sancho, que va dir que el certamen no està a l'altura de l'audiovisual valencià, Grau va dir que li encanta, perquè "és la prova que això existeix, està aquí, inquieta, mou, està viva, cosa que lamentablement abans no passava".
Per altra banda, el regidor del PSPV Juan Soto va afirmar que la Mostra hauria de "suprimir-se" després del seu canvi de rumb des de la cinematografia del Mediterrani cap a la d'acció perquè "no té sentit gastar-se prop de dos milions d'euros en una plataforma d'exhibició de productes que no tenen relació amb la posició de València" i que, a més, "aposta pel fàcil".