Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació

Fenoll adquiriria Telealicante en canvi de que la Diputació li adjudiqués contractes i intercedís al seu favor

Admin
    Admin

Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

Fenoll adquiriria Telealicante en canvi de que la Diputació li adjudiqués contractes i intercedís al seu favor Empty Fenoll adquiriria Telealicante en canvi de que la Diputació li adjudiqués contractes i intercedís al seu favor

Missatge  Admin Dg Des 05, 2010 8:11 pm

De: http://www.diarioinformacion.com/portada-alicante/2010/10/30/hermano-ripoll-cobro-10000--mediar-venta/1059774.html

Fenoll adquiriria Telealicante en canvi de que la Diputació li adjudiqués contractes i intercedís al seu favor

S. LLINARES

La fiscalia Anticorrupció conclou en les seves investigacions que Ángel Francisco Ripoll, germà del president de la Diputació d'Alacant, José Joaquín Ripoll, va percebre almenys 10.000 euros per la seva mediació en la venda de la televisió local Canal 37 Televisió d'Alacant, el principal desembors de la qual vindria de la mà d'Ángel Fenoll, encara que finalment sembla que la injecció monetària no va ser la desitjada pel president provincial.

El germà de Ripoll, assessor financer, va cobrar segons les conclusions de la Fiscalia, 10.000 euros al marge de contracte per les gestions realitzades en l'adquisició de la televisió local. Segons les conclusions del fiscal, les retribucions es van fer arribar a través de l'exdirectora del canal i administradora única de Canal 37 Televisió d'Alacant i Tabarka Media, Genoveva Reig, una de les persones de confiança de Ripoll que apareix en la llista elaborada pel fiscal sobre les quals veu indicis per a la seva imputació, sense que aquesta s'hagi produït oficialment.
    El fiscal Anticorrupció considera que pot ser responsable d'un delicte de tràfic d'influències i suborn.

Respecte al germà de Ripoll, el fiscal considera que pot ser responsable d'un delicte de tràfic d'influències pel seu coneixement i participació com assessor financer jurídic i intermediació del president provincial "en l'irregular procés de compra de Canal 37 Televisió d'Alacant". A la vista de l'informe policial, el fiscal conclou també que el propi president de la Diputació és la persona que ha ideat i dirigit l'operació que, per part de Fenoll, s'adquirís la televisió per a sanejar els seus comptes a través d'una ampliació de capital que suposaria un important desembors econòmic per a l'empresari.

En les conclusions del fiscal també es recull que la contraprestació que rebria Fenoll per l'operació de compra del canal local consistiria a remetre a Ripoll un llistat d'adjudicacions per part de la Diputació; aconseguir subvencions tant de la Generalitat Valenciana com de l'Ajuntament d'Alacant i, finalment, que Ripoll intervingués per a desbloquejar el deute que l'alcalde de Callosa de Segura tenia amb la signatura de l'empresari oriolà, que presta el servei de neteja i recollida de residus en la citada localitat del Baix Segura.

De fet, un dels passatges de l'informe policial aportat al sumari reproduïx una conversa entre José Joaquín Ripoll i l'empresari Rafael Gregory, en la qual el primer manifesta al segon el seu empipament per la lentitud amb la qual està actuant Fenoll para realitzar la injecció monetària en el canal. "Tot el que van a fer, es tracta que cal fer-lo i que cal fer les coses i que cal posar diners... això ja rebenta, eh?, i jo estic molt cabrejat", i conclou el president que vol que Gregory li traslladi a Fenoll que "estic treballant per arreglar les coses.

A la pregunta de Rafael Gregory de si havia "parlat del de Callosa" i amb l'alcalde del municipi, Ripoll contesta que si, i insisteix que "he arreglat les coses". I afegix: "fotre, si jo arreglo les coses i les les desarreglen d'altra banda ho duem mal (...) si em volen fer un favor i m'enfonsen, doncs que no m'ho facin". La conversa es registra a l'octubre de 2009, en un dels pitjors moments de la televisió, amb una situació financera que anava sent cada vegada més insostenible -i fase d'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO)-, amb deutes que sumarien un total de dos milions d'euros.

Ángel Fenoll havia arribat al pacte de mantenir la televisió operativa durant almenys un any i mitjà més malgrat la negativa situació del canal, tant, que el propi Fenoll li manifesta a Rafael Gregory que "ens han d'ajudar" perquè es tractava de "un pou sense fons".

Data i hora actual: Dj Nov 21, 2024 11:34 pm