De: http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=619533
Álex de la Iglésia: No és moment de queixar-se per no finançament en el cinema
09-12-2010 / 21:00 h Alacant, 9 dic (EFE).-
El director de cinema i president de l'Acadèmia cinematogràfica espanyola, Álex de la Iglésia, ha afirmat avui que "no és el moment de queixar-se" per la falta de finançament de projectes en la indústria audiovisual nacional, sinó de "gaudir" de la professió. Álex de la Iglésia ha realitzat aquestes declaracions durant la presentació de la seva última pel·lícula, "Balada trista de trompeta", en els estudis cinematogràfics alacantins de Ciutat de la Llum, un complex que va acollir part del rodatge d'aquesta cinta. "Avui dia és molt difícil finançar un projecte cinematogràfic en aquest país, però no és el moment de queixar-se, sinó de gaudir del negoci i d'uns platós com els de Ciutat de la Llum, que són els millors d'Europa", ha assenyalat el realitzador de pel·lícules com "El dia de la bèstia" o "La Comunitat".
En aquest sentit, ha confessat haver "gaudit de rodar 'Belada trist de trompeta' en aquests platós" i haver "sofert al no tenir un pressupost equivalent als estudis en els quals estava rodant". "Em sentia com un nen al que li deixen jugar al futbol un moment en l'estadi Santiago Bernabeu amb una pilota de goma", ha subratllat. Álex de la Iglésia ha explicat, en qualitat de president de l'Acadèmia de Cinema, que "el més terrible de la producció a Espanya és que el fet mateix de pensar en la distribució i en la promoció d'una pel·lícula són luxes". "Els productors el que volen és acabar la pel·lícula, la qual cosa ja és molt complicat, ja que requereix un esforç, una tenacitat i una angoixa impressionants". "Jo sóc el qual més sap que això -un rodatge- és un privilegi", ha afegit.
En aquest sentit, ha indicat que "qui està entre els directors i el públic són els mitjans de comunicació, mirall del que ocorre en el món", un reflex mediàtic que, en opinió del director basc, "hauria de ser ampliat" quan es refereix a temes relacionats amb el cinema espanyol. "El problema del cinema espanyol no és que sigui bo o dolent, és que ningú sap que s'estrena", ha incidit, al mateix temps que ha manifestat que "per a dir que alguna cosa és dolent, o calcigar els budells" dels professionals del cinema, "cal anar a veure la pel·lícula, però la gent no s'assabenta". Álex de la Iglésia ha sentenciat que "gràcies a Déu aquesta pel·lícula -'Belada trista de trompeta'- ha tingut una gran promoció sobre la base de si mateixa, mai als diners".
"Belada trist de trompeta" narra la relació de Javier (Carlos Areces) i Sergio (Antonio de la Torre), dos pallassos que lluiten en un circ del franquisme per l'amor de Natalia (Carolina Bang). Sobre el rodatge a Alacant, Álex de la Iglésia ha apuntat que "va ser molt dur, perquè aquí es van rodar les escenes més difícils de la pel·lícula i és com una campana que reverbera" en el seu cap. En paraules del realitzador, l'enregistrament d'aquest treball ha estat el més "bonic de la seva vida", amb el qual més ha "gaudit", el més "bell i, alhora, el més violent, difícil i arriscat" en el qual s'ha ficat "mai".
El cineasta ha aclarit que la seva intenció amb aquesta pel·lícula "no és impactar ni crear un xoc en l'espectador, sinó entretenir". "Com espectador estic avorrit i vull fer coses que podrien entretenir-me, i com director vull rodar pel·lícules que puguin excitar-me", ha continuat. Sobre l'ambientació de "Belada trista de trompeta" en les acaballes del franquisme, en 1973, De l'Església ha explicat que l'obra "és una visió personal esbiaixada i arriscada" del seu passat, en la qual ha posat "odi i sentiment". "En aquella època, els populars 'Pallassos de la Tele' et preguntaven com estaves i tu cridaves que bé mentre escoltaves tirotejos en els carrers", ha apostillado.
Per la seva banda, De la Torre s'ha mostrat orgullós de la factura tècnica de la pel·lícula que, en la seva opinió, podria rivalizar amb la de qualsevol "superproducció estrangera", mentre que Bang ha destacat l'oportunitat que li ha proporcionat el seu personatge en la cinta de treballar amb "l'home perfecte dividit en dos", en relació amb els dos protagonistes masculins del film. Preguntat per l'exclusió de "Belada trista de trompeta" de la carrera per l'Óscar, Álex de la Iglésia ha ironitzat que la millor forma de demostrar que el procés de selecció de la pel·lícula que representa a Espanya en aquests premis "és democràtica és votar qualsevol ximpleria".
09-12-2010 / 21:00 h Alacant, 9 dic (EFE).-
El director de cinema i president de l'Acadèmia cinematogràfica espanyola, Álex de la Iglésia, ha afirmat avui que "no és el moment de queixar-se" per la falta de finançament de projectes en la indústria audiovisual nacional, sinó de "gaudir" de la professió. Álex de la Iglésia ha realitzat aquestes declaracions durant la presentació de la seva última pel·lícula, "Balada trista de trompeta", en els estudis cinematogràfics alacantins de Ciutat de la Llum, un complex que va acollir part del rodatge d'aquesta cinta. "Avui dia és molt difícil finançar un projecte cinematogràfic en aquest país, però no és el moment de queixar-se, sinó de gaudir del negoci i d'uns platós com els de Ciutat de la Llum, que són els millors d'Europa", ha assenyalat el realitzador de pel·lícules com "El dia de la bèstia" o "La Comunitat".
En aquest sentit, ha confessat haver "gaudit de rodar 'Belada trist de trompeta' en aquests platós" i haver "sofert al no tenir un pressupost equivalent als estudis en els quals estava rodant". "Em sentia com un nen al que li deixen jugar al futbol un moment en l'estadi Santiago Bernabeu amb una pilota de goma", ha subratllat. Álex de la Iglésia ha explicat, en qualitat de president de l'Acadèmia de Cinema, que "el més terrible de la producció a Espanya és que el fet mateix de pensar en la distribució i en la promoció d'una pel·lícula són luxes". "Els productors el que volen és acabar la pel·lícula, la qual cosa ja és molt complicat, ja que requereix un esforç, una tenacitat i una angoixa impressionants". "Jo sóc el qual més sap que això -un rodatge- és un privilegi", ha afegit.
En aquest sentit, ha indicat que "qui està entre els directors i el públic són els mitjans de comunicació, mirall del que ocorre en el món", un reflex mediàtic que, en opinió del director basc, "hauria de ser ampliat" quan es refereix a temes relacionats amb el cinema espanyol. "El problema del cinema espanyol no és que sigui bo o dolent, és que ningú sap que s'estrena", ha incidit, al mateix temps que ha manifestat que "per a dir que alguna cosa és dolent, o calcigar els budells" dels professionals del cinema, "cal anar a veure la pel·lícula, però la gent no s'assabenta". Álex de la Iglésia ha sentenciat que "gràcies a Déu aquesta pel·lícula -'Belada trista de trompeta'- ha tingut una gran promoció sobre la base de si mateixa, mai als diners".
"Belada trist de trompeta" narra la relació de Javier (Carlos Areces) i Sergio (Antonio de la Torre), dos pallassos que lluiten en un circ del franquisme per l'amor de Natalia (Carolina Bang). Sobre el rodatge a Alacant, Álex de la Iglésia ha apuntat que "va ser molt dur, perquè aquí es van rodar les escenes més difícils de la pel·lícula i és com una campana que reverbera" en el seu cap. En paraules del realitzador, l'enregistrament d'aquest treball ha estat el més "bonic de la seva vida", amb el qual més ha "gaudit", el més "bell i, alhora, el més violent, difícil i arriscat" en el qual s'ha ficat "mai".
El cineasta ha aclarit que la seva intenció amb aquesta pel·lícula "no és impactar ni crear un xoc en l'espectador, sinó entretenir". "Com espectador estic avorrit i vull fer coses que podrien entretenir-me, i com director vull rodar pel·lícules que puguin excitar-me", ha continuat. Sobre l'ambientació de "Belada trista de trompeta" en les acaballes del franquisme, en 1973, De l'Església ha explicat que l'obra "és una visió personal esbiaixada i arriscada" del seu passat, en la qual ha posat "odi i sentiment". "En aquella època, els populars 'Pallassos de la Tele' et preguntaven com estaves i tu cridaves que bé mentre escoltaves tirotejos en els carrers", ha apostillado.
Per la seva banda, De la Torre s'ha mostrat orgullós de la factura tècnica de la pel·lícula que, en la seva opinió, podria rivalizar amb la de qualsevol "superproducció estrangera", mentre que Bang ha destacat l'oportunitat que li ha proporcionat el seu personatge en la cinta de treballar amb "l'home perfecte dividit en dos", en relació amb els dos protagonistes masculins del film. Preguntat per l'exclusió de "Belada trista de trompeta" de la carrera per l'Óscar, Álex de la Iglésia ha ironitzat que la millor forma de demostrar que el procés de selecció de la pel·lícula que representa a Espanya en aquests premis "és democràtica és votar qualsevol ximpleria".