De: http://www.cineytele.com/noticia.php?nid=31979
Estudiants d'imatge i so suposen més del 20 per cent del públic assistent a 'e.Market 2010' de València
El Mercat de continguts i tecnologia Audiovisual (e.Market), celebrat recentment en el Palau de la Música de València, s'ha convertit en un nou espai didàctic per als estudiants de Formació Professional d'Imatge i So, que van representar més del 20 per cent del públic assistent a la fira.
La tecnologia més puntera i les últimes tendències han estat presents i a l'abast de la mà dels futurs tècnics audiovisuals, que van comptar amb professors d'excepció com són els responsables del desenvolupament de tecnologies com la imatge i so en 3D, la distribució digital per a cinemes o els diferents representants de les principals associacions de la indústria a la Comunitat Valenciana. El 80 per cent restant ho van conformar els professionals i empreses del sector audiovisual, empreses de serveis principalment amb un perfil tecnològic, treballadors autònoms i empreses de comunicació.
Aquesta varietat en el perfil del visitant va permetre enriquir les xerrades i conferències sobre la situació actual i esdevenidora de la indústria audiovisual i les possibles vies per a afrontar-la.
e.Market està plantejat com un mercat de proximitat per a la Comunitat Valenciana, així el 90 per cent del visitant és de la comunitat, mentre que el 10 per cent restant va acudir des de Madrid i Barcelona. En el context de l'e.Market les empreses han pogut debatre en primera persona dels reptes que se'ls plantegen a les productores de publicitat i els mitjans per a explotar València com plató de televisió. També s'ha tractat la problemàtica i les alternatives per a l'actuació amb partners locals per part de les grans marques que actuen a través dels més importants grups de comunicació.
El nombre d'empreses participants ha superat a l'edició anterior, ampliant així la diversitat de l'oferta per al públic. Brainstorm Multimèdia (que recentment ha signat l'acord per a cobrir la Bundesliga) va ser una de les firmes assistents. També Cintaplus i Grau Luminotecnia, que van presentar amb gran èxit els accessoris de DSLR (mètode pel qual una càmera réflex o un IPAD funcionaria de forma professional). Neoduction, l'empresa que desenvolupa la primera tecnologia de so 3D (prop de 20 persones van assistir exclusivament per a conèixer el seu producte) o Kronomav, que va presentar els seus rigs 3D, amb els quals es va realitzar la retransmissió de Castellers de TV3 o l'últim partit de futbol entre el Reial Madrid i El Barcelona CF.
IEC Video va mostrar el prototip de camcorder professional low cost la AF 101, que s'implanta com el primer camcorder professional del món amb un sensor CMOS de/4 3” que també utilitza objectius intercanviables necessaris per a una projecció en 3 dimensions. Així mateix, van presentar el seu càmera 3D la companyia Mirage Tech, imposant-se les seves pantalles per a les quals no és necessari l'ús de les ulleres. The play Room, Digital Cinema Rent –que van aprofitar l'ocasió per a presentar la ALEXA i la Misterium X- o els sistemes mòbils de pre i post: “True Light on set”, de mà de l'empresa Ditfilms no van faltar a la cita.
Al costat d'elles, Prodmind-Filmlight, sistemes d'Enregistrament de Códex (amb els quals es va realitzar AVATAR), o Codicine que va ensenyar els mecanismes de distribució digital per a cinema. Contant amb la participació de Leigh Goulden i Ben Perry, l'empresa Códex UK, van explicar els sistemes d'enregistrament que empra aquest grup. Assimilate INC: Finishing de cinema digital amb Javier Urosas (Realitzador del spot publicitari “Pastilles Contra el dolor aliè” i que resulta ser l'última intervenció pública de Luis García Berlanga). Al costat d'ells, l'Institut Tecnològic d'òptica Color i Imatge (AIDO) i el Cluster Audiovisual Valencià (CAV). I finalment, Platós Lluna, responsables de les instal·lacions on actualment s'està rodant la sèrie de Canal 9 'Bon dia Bonica'.
El Mercat de continguts i tecnologia Audiovisual (e.Market), celebrat recentment en el Palau de la Música de València, s'ha convertit en un nou espai didàctic per als estudiants de Formació Professional d'Imatge i So, que van representar més del 20 per cent del públic assistent a la fira.
La tecnologia més puntera i les últimes tendències han estat presents i a l'abast de la mà dels futurs tècnics audiovisuals, que van comptar amb professors d'excepció com són els responsables del desenvolupament de tecnologies com la imatge i so en 3D, la distribució digital per a cinemes o els diferents representants de les principals associacions de la indústria a la Comunitat Valenciana. El 80 per cent restant ho van conformar els professionals i empreses del sector audiovisual, empreses de serveis principalment amb un perfil tecnològic, treballadors autònoms i empreses de comunicació.
Aquesta varietat en el perfil del visitant va permetre enriquir les xerrades i conferències sobre la situació actual i esdevenidora de la indústria audiovisual i les possibles vies per a afrontar-la.
e.Market està plantejat com un mercat de proximitat per a la Comunitat Valenciana, així el 90 per cent del visitant és de la comunitat, mentre que el 10 per cent restant va acudir des de Madrid i Barcelona. En el context de l'e.Market les empreses han pogut debatre en primera persona dels reptes que se'ls plantegen a les productores de publicitat i els mitjans per a explotar València com plató de televisió. També s'ha tractat la problemàtica i les alternatives per a l'actuació amb partners locals per part de les grans marques que actuen a través dels més importants grups de comunicació.
El nombre d'empreses participants ha superat a l'edició anterior, ampliant així la diversitat de l'oferta per al públic. Brainstorm Multimèdia (que recentment ha signat l'acord per a cobrir la Bundesliga) va ser una de les firmes assistents. També Cintaplus i Grau Luminotecnia, que van presentar amb gran èxit els accessoris de DSLR (mètode pel qual una càmera réflex o un IPAD funcionaria de forma professional). Neoduction, l'empresa que desenvolupa la primera tecnologia de so 3D (prop de 20 persones van assistir exclusivament per a conèixer el seu producte) o Kronomav, que va presentar els seus rigs 3D, amb els quals es va realitzar la retransmissió de Castellers de TV3 o l'últim partit de futbol entre el Reial Madrid i El Barcelona CF.
IEC Video va mostrar el prototip de camcorder professional low cost la AF 101, que s'implanta com el primer camcorder professional del món amb un sensor CMOS de/4 3” que també utilitza objectius intercanviables necessaris per a una projecció en 3 dimensions. Així mateix, van presentar el seu càmera 3D la companyia Mirage Tech, imposant-se les seves pantalles per a les quals no és necessari l'ús de les ulleres. The play Room, Digital Cinema Rent –que van aprofitar l'ocasió per a presentar la ALEXA i la Misterium X- o els sistemes mòbils de pre i post: “True Light on set”, de mà de l'empresa Ditfilms no van faltar a la cita.
Al costat d'elles, Prodmind-Filmlight, sistemes d'Enregistrament de Códex (amb els quals es va realitzar AVATAR), o Codicine que va ensenyar els mecanismes de distribució digital per a cinema. Contant amb la participació de Leigh Goulden i Ben Perry, l'empresa Códex UK, van explicar els sistemes d'enregistrament que empra aquest grup. Assimilate INC: Finishing de cinema digital amb Javier Urosas (Realitzador del spot publicitari “Pastilles Contra el dolor aliè” i que resulta ser l'última intervenció pública de Luis García Berlanga). Al costat d'ells, l'Institut Tecnològic d'òptica Color i Imatge (AIDO) i el Cluster Audiovisual Valencià (CAV). I finalment, Platós Lluna, responsables de les instal·lacions on actualment s'està rodant la sèrie de Canal 9 'Bon dia Bonica'.