De: http://www.levante-emv.com/cultura/2010/12/30/robamos-antena-rne-radio/769735.html
Associacions animen a millorar dieta mediàtica amb publicacions en valencià
30-12-2010 / 14:00 h València, 30 dic (EFE).-
Diverses associacions culturals i periodístiques de la Comunitat s'han unit per a realitzar una campanya l'objectiu de la qual és millorar la "dieta mediàtica" dels consumidors amb les publicacions en llengua valenciana. Sota el lema "Millora la teva dieta mediàtica, consumeix publicacions valencianes" la Associació Ciutadania i Comunicació (Acicom), la Associació de Publicacions Periòdiques Valencianes, la Associació d'Editors del País Valencià i la Unió de Periodistes Valencians, entre unes altres, pretenen fomentar la comunicació en valencià en premsa, ràdio, televisió i Internet.
El president d'Acicom, José Ignacio Pastor, ha explicat a EFE que la campanya, que serà permanent, comença avui amb tres accions singulars destinades a combatre la política de les Administracions valencianes "en contra de la llengua de la Comunitat". La primera acció consisteix en l'emissió de falques publicitaris en la xarxa d'emissores municipals valencianes en les quals coneguts personatges com l'escriptora Carmen Amoraga, l'humorista Xavi Castillo o l'actriu Rosana Pastor insten als ciutadans a canviar el seu "dieta" i consumir informació en valencià.
A més, abans de finalitzar la setmana s'engegarà la pàgina web quioscvalencia.info, un aparador que mostrarà les capçaleres de la premsa en paper i digital escrita en valencià, des de la qual es podrà accedir mitjançant enllaços a tots aquests mitjans de comunicació. La campanya es completa amb accions en les xarxes socials d'Internet per a fomentar les subscripcions a les publicacions en valencià, amb el doble objectiu d'augmentar la lectura en aquesta llengua i assegurar la viabilitat econòmica dels mitjans de comunicació "que enriqueixen la dieta mediàtica".
Pastor ha explicat que aquesta dieta, que en l'actualitat és "pobra i tòxica", és la qual conforma la societat, de manera que és necessari exigir a les administracions públiques de la Comunitat el seu suport a la comunicació en valencià i apel·lar "a la rebel·lió i al compromís dels ciutadans". Per la seva banda, el president de l'Associació de Publicacions Periódiques Valencianes, Francesc Martínez, ha indicat que "només" el 8,9 per cent de la població de la Comunitat llegix premsa en valencià, mentre que un 3,23 per cent escolta la ràdio en la llengua autòctona.
A més, ha assenyalat que en l'actualitat existeixen 103 publicacions periòdiques en paper en valencià, amb un tiratge de 409.000 exemplars "que contrasta amb la acaparadora llençada dels mitjans en castellà a la Comunitat". Martínez ha culpat d'aquesta situació "minoritària" a la política de subvencions "discriminatòria" de la Generalitat i ha explicat que el Consell destina 120.000 euros al foment del valencià en els mitjans de comunicació, mentre que Catalunya destina set milions d'euros i el País Basc destina 5,7 milions d'euros. "En un món globalitzat les llengües minoritàries necessiten el suport de les Administracions per a sobreviure", ha asseverat Martínez, qui ha afegit que si la llengua valenciana "no existeix en els mitjans de comunicació, està en perill de desaparèixer".
Finalment, el president d'Acicom ha explicat que el canvi de la dieta mediàtica pot abordar-se com un "propòsit d'any nou, igual que el canvi de dieta gastronòmica", i ha animat als ciutadans a demanar en la carta als Reis Mags subscripcions de publicacions en valencià.
30-12-2010 / 14:00 h València, 30 dic (EFE).-
Diverses associacions culturals i periodístiques de la Comunitat s'han unit per a realitzar una campanya l'objectiu de la qual és millorar la "dieta mediàtica" dels consumidors amb les publicacions en llengua valenciana. Sota el lema "Millora la teva dieta mediàtica, consumeix publicacions valencianes" la Associació Ciutadania i Comunicació (Acicom), la Associació de Publicacions Periòdiques Valencianes, la Associació d'Editors del País Valencià i la Unió de Periodistes Valencians, entre unes altres, pretenen fomentar la comunicació en valencià en premsa, ràdio, televisió i Internet.
El president d'Acicom, José Ignacio Pastor, ha explicat a EFE que la campanya, que serà permanent, comença avui amb tres accions singulars destinades a combatre la política de les Administracions valencianes "en contra de la llengua de la Comunitat". La primera acció consisteix en l'emissió de falques publicitaris en la xarxa d'emissores municipals valencianes en les quals coneguts personatges com l'escriptora Carmen Amoraga, l'humorista Xavi Castillo o l'actriu Rosana Pastor insten als ciutadans a canviar el seu "dieta" i consumir informació en valencià.
A més, abans de finalitzar la setmana s'engegarà la pàgina web quioscvalencia.info, un aparador que mostrarà les capçaleres de la premsa en paper i digital escrita en valencià, des de la qual es podrà accedir mitjançant enllaços a tots aquests mitjans de comunicació. La campanya es completa amb accions en les xarxes socials d'Internet per a fomentar les subscripcions a les publicacions en valencià, amb el doble objectiu d'augmentar la lectura en aquesta llengua i assegurar la viabilitat econòmica dels mitjans de comunicació "que enriqueixen la dieta mediàtica".
Pastor ha explicat que aquesta dieta, que en l'actualitat és "pobra i tòxica", és la qual conforma la societat, de manera que és necessari exigir a les administracions públiques de la Comunitat el seu suport a la comunicació en valencià i apel·lar "a la rebel·lió i al compromís dels ciutadans". Per la seva banda, el president de l'Associació de Publicacions Periódiques Valencianes, Francesc Martínez, ha indicat que "només" el 8,9 per cent de la població de la Comunitat llegix premsa en valencià, mentre que un 3,23 per cent escolta la ràdio en la llengua autòctona.
A més, ha assenyalat que en l'actualitat existeixen 103 publicacions periòdiques en paper en valencià, amb un tiratge de 409.000 exemplars "que contrasta amb la acaparadora llençada dels mitjans en castellà a la Comunitat". Martínez ha culpat d'aquesta situació "minoritària" a la política de subvencions "discriminatòria" de la Generalitat i ha explicat que el Consell destina 120.000 euros al foment del valencià en els mitjans de comunicació, mentre que Catalunya destina set milions d'euros i el País Basc destina 5,7 milions d'euros. "En un món globalitzat les llengües minoritàries necessiten el suport de les Administracions per a sobreviure", ha asseverat Martínez, qui ha afegit que si la llengua valenciana "no existeix en els mitjans de comunicació, està en perill de desaparèixer".
Finalment, el president d'Acicom ha explicat que el canvi de la dieta mediàtica pot abordar-se com un "propòsit d'any nou, igual que el canvi de dieta gastronòmica", i ha animat als ciutadans a demanar en la carta als Reis Mags subscripcions de publicacions en valencià.