Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    Un professor de la Cardenal Herrera publica una guia "didàctica i amena" per a entendre el complex món televisiu

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    Un professor de la Cardenal Herrera publica una guia "didàctica i amena" per a entendre el complex món televisiu  Empty Un professor de la Cardenal Herrera publica una guia "didàctica i amena" per a entendre el complex món televisiu

    Missatge  Admin Dg Nov 06, 2011 1:41 am

    De: http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-profesor-cardenal-herrera-publica-guia-didactica-amena-entender-complejo-mundo-televisivo-20110220140421.html

    Un professor de la Cardenal Herrera publica una guia "didàctica i amena" per a entendre el complex món televisiu

    El doctor en Ciències de la Informació i professor de Comunicació Audiovisual en la Universitat Cardenal Herrera-CEU José María Villagrasa ha publicat l'obra 'Atrapalos como puedas. La competencia televisiva: programación y gèneros', una guia "didàctica i amena", repleta d'exemples i anècdotes, sobre el complex món de la programació i dels continguts televisius. El volum, que es presentarà dijous que ve, 24 de febrer, a les 19.30 hores en el Saló d'Actes del Palau Colomina, analitza les estratègies de programació, l'organització de les graelles televisives, les audiències i els diversos gèneres que poblen l'oferta de les cadenes amb l'objectiu de "clarificar, entendre i reflexionar sobre el present i futur d'aquest complex i embullat mitjà de comunicació", ha explicat a EuropaPress el propi autor.

    El llibre sorgeix dels anys d'experiència docent de l'autor, del desig d'oferir una "visió global" sobre el mitjà i d'aclarir qüestions com que, realment, "els conceptes en televisió no han variat, perquè les seves bases estan assegudes ja en l'àmbit nacional i internacional". "El que es transforma és l'alquimia, és a dir, la manera en la qual es combinen", ha asseverat.

    El manual --"dirigit a totes les persones interessades en aquest mitjà", ha assenyalat el professor-- fa un repàs per temes com l'estructura de la indústria, la programació i ficció televisiva, informació i esport, l'entreteniment i alguns públics específics, com l'infantil. La seua obra es nodreix d'exemples que fan més lleugera la lectura i recorden autèntics èxits de la petita pantalla com 'Dallas', 'Twin Peaks' o 'Cançó trista de Hill Street'. D'aquesta manera, el volum pretén aconseguir la difícil tasca de "conjugar la amenitat i el rigor acadèmic", ha recalcat l'autor.

    José María Villagrasa ha desenvolupat una dilatada carrera professional en el camp del periodisme especialitzat com col·laborador regular en les pàgines de comunicació i televisió dels diaris 'El País' i 'El Mundo', així com corresponsal a Espanya de la revista 'TV WORLD'). La seva trajectòria abasta també la docència, en la UIMP, Universitat de València i Universitat Cardenal Herrera-CEU), la investigació i l'activitat professional en televisió, on ha estat cap del Departament d'Emissions de TVV i del Departament de Planificació i Desenvolupament Audiovisual de RTVV.

      Data i hora actual: Dj Nov 21, 2024 6:11 pm