De: http://www.elperiodic.com/valencia/noticias/107823_comunicacion-mediante-herramientas-estudio-foro-luis-vives.html
La comunicació mitjançant eines 2.0 a estudi en el Fòrum Lluis Vives
21/02/2011 | elperiodic.com
Avui, 21 de febrer, ha donat començament l'II Curs de la XIX edició del Fòrum Universitari Joan Lluis Vives, sota el títol “COMUNICA'T AMB EINES 2.0.: UNA IMATGE VAL MÉS QUE MIL PARAULES”. El present curs, que finalitzarà el dijous 24 de febrer, estarà coordinat per Andrés Karp, Director de Dinamiclearning i President de l'Associació de Desenvolupadors Web d'Alacant (ADWA), sota la supervisió del Director del XIX Fòrum, Gersón Beltrán, Professor Associat de l'Àrea d'Anàlisi Geogràfica Regional de la Universitat de València.
La primera intervenció ha estat realitzada per Jesús Gallent, Expert en Branding i Reputació d'Ontecnia, sota el tema “Com generar continguts i posar-los en Internet”. Gallent ha explicat que “a l'hora de crear continguts és molt important fer un pla de màrqueting doncs tot el que pengem en Internet deu tenir un objectiu i ha de ser coherent amb el que volem projectar o vendre. A més, hem de ser capaços de construir una xarxa sòlida doncs els usuaris són potents prescriptors d'opinió que ens ajudaran a tenir una major difusió”.
D'altra banda, Mario Tascón, Soci i Director de la Consultora de Comunicació Prodigioso Volcán, ha mostrat en la seva intervenció que “les noves tecnologies han provocat un canvi tant en el procés mateix de comunicació, fent-lo molt més complex, com en els mitjana ja que en Internet els diversos mitjans (ràdio, televisió i premsa) comparteixen les mateixes característiques, és a dir, la premsa virtual necessita d'àudios i vídeos mentre que la ràdio també requereix de textos i vídeos en la xarxa, pel que, al final, tots els mitjans se semblen”. Però sobreviuran? “Si se saben adaptar sí, encara que el digital només compensarà, en part, la falta d'ingressos. Mai més van a tenir els grans mitjans els beneficis amb els quals comptaven anteriorment”.
Finalment, la jornada ha finalitzat amb un Workshop dirigit per Esteban Rodrigo, Sociòleg i Ambaixador de la Xarxa Professional Xing a la Comunitat Valenciana, en el qual s'ha reflexionat sobre la utilització de les xarxes socials com nova possibilitat per a difondre el nostre currículum i obtenir ocupació “ja que el 80% dels llocs de treball s'obtenen, avui dia, amb això de la crisi, mitjançant la nostra xarxa de contactes” ha conclòs Esteban.
21/02/2011 | elperiodic.com
Avui, 21 de febrer, ha donat començament l'II Curs de la XIX edició del Fòrum Universitari Joan Lluis Vives, sota el títol “COMUNICA'T AMB EINES 2.0.: UNA IMATGE VAL MÉS QUE MIL PARAULES”. El present curs, que finalitzarà el dijous 24 de febrer, estarà coordinat per Andrés Karp, Director de Dinamiclearning i President de l'Associació de Desenvolupadors Web d'Alacant (ADWA), sota la supervisió del Director del XIX Fòrum, Gersón Beltrán, Professor Associat de l'Àrea d'Anàlisi Geogràfica Regional de la Universitat de València.
La primera intervenció ha estat realitzada per Jesús Gallent, Expert en Branding i Reputació d'Ontecnia, sota el tema “Com generar continguts i posar-los en Internet”. Gallent ha explicat que “a l'hora de crear continguts és molt important fer un pla de màrqueting doncs tot el que pengem en Internet deu tenir un objectiu i ha de ser coherent amb el que volem projectar o vendre. A més, hem de ser capaços de construir una xarxa sòlida doncs els usuaris són potents prescriptors d'opinió que ens ajudaran a tenir una major difusió”.
D'altra banda, Mario Tascón, Soci i Director de la Consultora de Comunicació Prodigioso Volcán, ha mostrat en la seva intervenció que “les noves tecnologies han provocat un canvi tant en el procés mateix de comunicació, fent-lo molt més complex, com en els mitjana ja que en Internet els diversos mitjans (ràdio, televisió i premsa) comparteixen les mateixes característiques, és a dir, la premsa virtual necessita d'àudios i vídeos mentre que la ràdio també requereix de textos i vídeos en la xarxa, pel que, al final, tots els mitjans se semblen”. Però sobreviuran? “Si se saben adaptar sí, encara que el digital només compensarà, en part, la falta d'ingressos. Mai més van a tenir els grans mitjans els beneficis amb els quals comptaven anteriorment”.
Finalment, la jornada ha finalitzat amb un Workshop dirigit per Esteban Rodrigo, Sociòleg i Ambaixador de la Xarxa Professional Xing a la Comunitat Valenciana, en el qual s'ha reflexionat sobre la utilització de les xarxes socials com nova possibilitat per a difondre el nostre currículum i obtenir ocupació “ja que el 80% dels llocs de treball s'obtenen, avui dia, amb això de la crisi, mitjançant la nostra xarxa de contactes” ha conclòs Esteban.