De: http://www.laverdad.es/alicante/20090913/cultura/verdad-refuerza-apues-informativa-20090913.html
'La Verdad' reforça la seva aposta informativa a Alacant
Neix Corporació de Mitjans d'Alacant
Julio Fernández, nomenat delegat editorial de 'La Verdad' i 'Las Provincias' Les redaccions elaboraran notícies per al periòdic i per a les edicions d'Internet
LA VERDAD ALACANT
'La Verdad' reforça la seva aposta informativa a Alacant
Neix Corporació de Mitjans d'Alacant
Julio Fernández, nomenat delegat editorial de 'La Verdad' i 'Las Provincias' Les redaccions elaboraran notícies per al periòdic i per a les edicions d'Internet
LA VERDAD ALACANT
L'Esplanada d'Alacant ha incorporat aquest estiu a la seva característica fisonomia urbana els emblemes dels diaris La Verdad i Las Provincias, que des de les vidrieres de la seva nova seu proclamen als caminants l'existència d'un nou veí en el passeig. Les empreses editores dels dos diaris, deganes en el Sud-est d'Espanya, no són, per descomptat, noves en la plaça però han unit ara les seves forces per a afirmar la seva presència informativa i comercial en tota la província amb la creació de Corporació de Mitjans d'Alacant, CM Alacant.
La nova empresa informativa està concebuda com una fàbrica de continguts periodístics que subministrarà informació a ambdues capçaleres i realitzarà tant les seves edicions en paper com en Internet: els digitals laverdad.es i lasprovincias.es.
L'experiència pionera d'una única redacció que treballa al mateix temps per a dues marques periodístiques distintes i per a les seves respectives versions web forma part del projecte estratègic per a Alacant del Grup Vocento, propietari d'ambdues capçaleres i editor d'altres onze diaris regionals en tota Espanya, de Punto Radio, del diari ABC i d'un fort conglomerat de mitjans digitals i audiovisuals.
Redacció única
El projecte és ja una realitat des de principis d'agost, amb la creació d'una redacció única que concentra els efectius de les delegacions preexistents dels dos diaris. Al capdavant de la responsabilitat editorial s'ha incorporat el periodista Julio Fernández (Madrid, 1958) amb llarga experiència en la creació de continguts per als mitjans de Vocento, com sotsdirector de l'agència de notícies Colpisa i directiu de l'àrea de revistes del Grup.
Pedro López García i Ángel Bartolomé, dos prestigiosos periodistes alacantins, exerciran les tasques d'editors caps per a La Verdad i Las Provincias, on han ocupat, respectivament, la major part de les seves carreres professionals. José Francisco Picó, cap de l'àrea de Política, i Jesús Fernández, delegat de La Verdad per a Elx i Oriola, completen l'equip directiu que s'encarregarà de garantir la qualitat dels productes periodístics de CM Alacant.
En la Redacció, figuren destacats periodistes especialitzats en totes les àrees de l'actualitat amb gran experiència en els seus respectius camps. CM Alacant neix amb la intenció declarada de redoblar l'aposta informativa al servei de la societat de la província i de les diverses comunitats locals que la componen.
I amb el repte de servir a dues marques periodístiques de prestigi perfectament diferenciades però complementàries, que gaudeixen de gran credibilitat en els seus respectius àmbits: La Verdad, com grup multimèdia la presència del qual a Alacant data de 1963, i Las Provincias, que com el seu nom declara, té des de la seva fundació, en 1866, una decidida vocació regional i és l'únic amb implantació en les tres circumscripcions de la Comunitat Valenciana.
En Internet, aquestes dues marques tenen ja davant si la possibilitat de liderar el mercat alacantí. El rellançament editorial que els dos diaris han començat en el mes d'agost amb la creació de la nova companyia, culminarà en pocs mesos amb unes innovadores ofertes editorials que mantindran els perfils distintius i reforçarà la seva identificació editorial.
La suma de les audiències de La Verdad i Las Provincias, en paper i en Internet, constituïx una gran oportunitat no solament informativa, sinó també comercial de cara a clients i anunciants. Això permetrà als dos mitjos competir amb grans opcions en el mercat publicitari de la província.
La nova empresa informativa està concebuda com una fàbrica de continguts periodístics que subministrarà informació a ambdues capçaleres i realitzarà tant les seves edicions en paper com en Internet: els digitals laverdad.es i lasprovincias.es.
L'experiència pionera d'una única redacció que treballa al mateix temps per a dues marques periodístiques distintes i per a les seves respectives versions web forma part del projecte estratègic per a Alacant del Grup Vocento, propietari d'ambdues capçaleres i editor d'altres onze diaris regionals en tota Espanya, de Punto Radio, del diari ABC i d'un fort conglomerat de mitjans digitals i audiovisuals.
Redacció única
El projecte és ja una realitat des de principis d'agost, amb la creació d'una redacció única que concentra els efectius de les delegacions preexistents dels dos diaris. Al capdavant de la responsabilitat editorial s'ha incorporat el periodista Julio Fernández (Madrid, 1958) amb llarga experiència en la creació de continguts per als mitjans de Vocento, com sotsdirector de l'agència de notícies Colpisa i directiu de l'àrea de revistes del Grup.
Pedro López García i Ángel Bartolomé, dos prestigiosos periodistes alacantins, exerciran les tasques d'editors caps per a La Verdad i Las Provincias, on han ocupat, respectivament, la major part de les seves carreres professionals. José Francisco Picó, cap de l'àrea de Política, i Jesús Fernández, delegat de La Verdad per a Elx i Oriola, completen l'equip directiu que s'encarregarà de garantir la qualitat dels productes periodístics de CM Alacant.
En la Redacció, figuren destacats periodistes especialitzats en totes les àrees de l'actualitat amb gran experiència en els seus respectius camps. CM Alacant neix amb la intenció declarada de redoblar l'aposta informativa al servei de la societat de la província i de les diverses comunitats locals que la componen.
I amb el repte de servir a dues marques periodístiques de prestigi perfectament diferenciades però complementàries, que gaudeixen de gran credibilitat en els seus respectius àmbits: La Verdad, com grup multimèdia la presència del qual a Alacant data de 1963, i Las Provincias, que com el seu nom declara, té des de la seva fundació, en 1866, una decidida vocació regional i és l'únic amb implantació en les tres circumscripcions de la Comunitat Valenciana.
En Internet, aquestes dues marques tenen ja davant si la possibilitat de liderar el mercat alacantí. El rellançament editorial que els dos diaris han començat en el mes d'agost amb la creació de la nova companyia, culminarà en pocs mesos amb unes innovadores ofertes editorials que mantindran els perfils distintius i reforçarà la seva identificació editorial.
La suma de les audiències de La Verdad i Las Provincias, en paper i en Internet, constituïx una gran oportunitat no solament informativa, sinó també comercial de cara a clients i anunciants. Això permetrà als dos mitjos competir amb grans opcions en el mercat publicitari de la província.