De: http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2011/03/06/rtvv-prefiere-productoras-externas-castellano/788181.html
RTVV prefereix comprar a productores externes i utilitzar més el castellà
CC OO sosté que el director de l'ens autonòmic falseja les xifres de la cadena i que la informació que s'emet "és parcial i poc creïble"
NEUS GÓMEZ VALÈNCIA
Que la direcció de RTVV aposta pel model de comprar a productores externes la gran majoria de programes que s'emeten per la cadena i que, en la seva majoria, ho fa en castellà, és el que denuncia la secció sindical de CC OO en un informe en el qual s'analitzen les emissions del mes de febrer.
El sindicat desmenteix al director l'ens públic, José López Jaraba, en les dades que la cadena va llançar al gener sobre l'actuació de la televisió durant 2010. En elles, segons recull el document de CC OO, la cadena va sostenir que el 85% de les emissions que efectuaven es feien en valencià i que el 72% de la seva programació era de producció pròpia.
CC OO acusa a la direcció de la cadena autonòmica de "fer trampa" a l'hora de fer públics les dades i aporten una sèrie d'arguments per a desmentir el comunicat oficial. Els paranys de Canal 9 Segons l'informe sindical, "el primer parany consisteix a comptabilitzar 24 hores diàries d'emissions dels tres canals de TVV". És a dir, que durant cinc hores al matí, tant Canal 9 com Nou 2 connecten amb les emissions de Nou 24 i l'empresa comptabilitza com tres vegades el que en teoria és la mateixa emissió per a les tres cadenes. D'aquesta manera, Nou 24, que és un canal, segons afirma CC OO, majoritàriament en valencià i de producció pròpia presta la seva emissió a les altres dues televisions i es multiplica per tres la mateixa emissió. El que fa que augmenti els resultats que després fa públics la cadena.
Altre "parany" consisteix a comptabilitzar indistintament el que és programació nova i el que és repetició de programes emesos amb anterioritat, segons sosté el sindicat. Això és que la redifusió de continguts és majoritària en Nou 24 i Nou 2 i molt alta en Canal 9. El que tot el món pot veure, assenyala l'informe, és que repetir tres vegades el mateix programa de producció pròpia no significa triplicar la producció pròpia de TVV.
En aquests termes, el sindicat afirma que "la repetició de programes fa impossible a TVV complir amb algunes de les funcions de prestar un servei d'utilitat pública als valencians i es converteix en una manera perfecta d'espantar l'audiència".
Un altre dels paranys que utilitza la cadena perquè les seves xifres els siguin més favorables és que posa "en la mateixa balança les emissions dels tres canals de televisió amb un índex d'audiències tan dispars". CC OO sosté en el seu document que no es pot considerar de la mateixa manera com servei públic, i de foment del valencià, l'emissió d'una programació en aquesta llengua en Canal 9, que en altre canal l'índex del qual d'audiència és inferior al 1%, com és el cas de Nou 24.
"Parcial i poc creïble"
Les conclusions a les quals arriba la secció sindical de CC OO en RTVV és que aquesta cadena "no serveix per al foment i la normalització de l'ús del valencià". Des del sindicat es denuncia que en els tres canals de l'ens autonòmic, "els ciutadans no troben informació veraça i imparcial ni el reflex equilibrat de la pluralitat social valenciana".
Des de CC OO s'arriba a afirmar que "la majoria dels valencians no es reconeixen en els continguts que veuen en les seves pantalles". En el document que han fet públic, s'afirma que la programació que oferix la televisió pública valenciana, amb continguts diferenciats d'altres cadenes generalistas "té informació parcial i poc creïble i s'abusa de programes que ja estan emesos". També s'assenyala que es tracta d'un model de televisió cada vegada més "allunyat" de la realitat valenciana "és un model de televisió amb el qual és molt difícil identificar-se, i això es traduïx en les audiències mitges del mes de febrer de 7,8% per a Canal 9 i 1,1% en el cas dels altres dos canals".
Anàlisis de la producció
El document desglossa la graella de la televisió pública valenciana i sosté que en Nou 2 , "la producció pròpia representa un ridícul 16,35% del temps de les emissions de les quals, només la meitat és de nova producció, el que és fonamentalment les retransmissions esportives". Quant a Canal 9, la producció pròpia representa menys d'un terç del total de les emissions, el que significa un 32%. Això li serveix a CC OO per a afirmar que la resta de la producció, al voltant del 60%, es tracta de producció aliena, bé a través de la compra de programes o per la compra de drets d'emissió de pel·lícules o sèries. "A més del poc pes de la coproducció, un 8%", expliquen.
Quant a l'ús del valencià, el 58,19% de les emissions de canal 9 són en castellà, reduint l'ús del valencià a un minoritari 41,81%. Segons CC OO, "aquesta situació s'agreuja a cada informe que elaboren ja que, en 2009 els percentatges eren d'un 55% per al castellà i un 45% per al valencià, el que suposa que l'ús del valencià en el principal canal de la televisió de la C. Valenciana retrocedeix.
L'oposició censura el "plant" de RTVV en els premis d'Escola
El vicepresident del Consell d'Administració de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), José Ignacio Pastor (PSPV), va manifestar ahir el seu "indignació" per la "mala educació" que, al seu judici, han demostrat els directius de l'ens al no acudir a recollir el premi a l'ús social del valencià atorgat per Escola Valenciana al programa infantil de Canal 9 'Babaclub', compartit amb 'Club Super 3', de TV3. Han "insultat" a aquesta entitat, va dir.
En la mateixa línia, el conseller d'Esquerra Unida en RTVV, Amadeu Sanchis, va lamentar la "falta de sensibilitat democràtica i el menyspreu a la promoció del valencià. Desconeixem la raó, però si és perquè el premi estava compartit amb el Club Super 3,la cosa és més preocupant encara". D'altra banda, RTVV ha licitadt la contractació del servei de manteniment d'infraestructures i instal·lacions de l'ens per valor de 1,1 milions i un període de dos anys.
CC OO sosté que el director de l'ens autonòmic falseja les xifres de la cadena i que la informació que s'emet "és parcial i poc creïble"
NEUS GÓMEZ VALÈNCIA
Que la direcció de RTVV aposta pel model de comprar a productores externes la gran majoria de programes que s'emeten per la cadena i que, en la seva majoria, ho fa en castellà, és el que denuncia la secció sindical de CC OO en un informe en el qual s'analitzen les emissions del mes de febrer.
El sindicat desmenteix al director l'ens públic, José López Jaraba, en les dades que la cadena va llançar al gener sobre l'actuació de la televisió durant 2010. En elles, segons recull el document de CC OO, la cadena va sostenir que el 85% de les emissions que efectuaven es feien en valencià i que el 72% de la seva programació era de producció pròpia.
CC OO acusa a la direcció de la cadena autonòmica de "fer trampa" a l'hora de fer públics les dades i aporten una sèrie d'arguments per a desmentir el comunicat oficial. Els paranys de Canal 9 Segons l'informe sindical, "el primer parany consisteix a comptabilitzar 24 hores diàries d'emissions dels tres canals de TVV". És a dir, que durant cinc hores al matí, tant Canal 9 com Nou 2 connecten amb les emissions de Nou 24 i l'empresa comptabilitza com tres vegades el que en teoria és la mateixa emissió per a les tres cadenes. D'aquesta manera, Nou 24, que és un canal, segons afirma CC OO, majoritàriament en valencià i de producció pròpia presta la seva emissió a les altres dues televisions i es multiplica per tres la mateixa emissió. El que fa que augmenti els resultats que després fa públics la cadena.
Altre "parany" consisteix a comptabilitzar indistintament el que és programació nova i el que és repetició de programes emesos amb anterioritat, segons sosté el sindicat. Això és que la redifusió de continguts és majoritària en Nou 24 i Nou 2 i molt alta en Canal 9. El que tot el món pot veure, assenyala l'informe, és que repetir tres vegades el mateix programa de producció pròpia no significa triplicar la producció pròpia de TVV.
En aquests termes, el sindicat afirma que "la repetició de programes fa impossible a TVV complir amb algunes de les funcions de prestar un servei d'utilitat pública als valencians i es converteix en una manera perfecta d'espantar l'audiència".
Un altre dels paranys que utilitza la cadena perquè les seves xifres els siguin més favorables és que posa "en la mateixa balança les emissions dels tres canals de televisió amb un índex d'audiències tan dispars". CC OO sosté en el seu document que no es pot considerar de la mateixa manera com servei públic, i de foment del valencià, l'emissió d'una programació en aquesta llengua en Canal 9, que en altre canal l'índex del qual d'audiència és inferior al 1%, com és el cas de Nou 24.
"Parcial i poc creïble"
Les conclusions a les quals arriba la secció sindical de CC OO en RTVV és que aquesta cadena "no serveix per al foment i la normalització de l'ús del valencià". Des del sindicat es denuncia que en els tres canals de l'ens autonòmic, "els ciutadans no troben informació veraça i imparcial ni el reflex equilibrat de la pluralitat social valenciana".
Des de CC OO s'arriba a afirmar que "la majoria dels valencians no es reconeixen en els continguts que veuen en les seves pantalles". En el document que han fet públic, s'afirma que la programació que oferix la televisió pública valenciana, amb continguts diferenciats d'altres cadenes generalistas "té informació parcial i poc creïble i s'abusa de programes que ja estan emesos". També s'assenyala que es tracta d'un model de televisió cada vegada més "allunyat" de la realitat valenciana "és un model de televisió amb el qual és molt difícil identificar-se, i això es traduïx en les audiències mitges del mes de febrer de 7,8% per a Canal 9 i 1,1% en el cas dels altres dos canals".
Anàlisis de la producció
El document desglossa la graella de la televisió pública valenciana i sosté que en Nou 2 , "la producció pròpia representa un ridícul 16,35% del temps de les emissions de les quals, només la meitat és de nova producció, el que és fonamentalment les retransmissions esportives". Quant a Canal 9, la producció pròpia representa menys d'un terç del total de les emissions, el que significa un 32%. Això li serveix a CC OO per a afirmar que la resta de la producció, al voltant del 60%, es tracta de producció aliena, bé a través de la compra de programes o per la compra de drets d'emissió de pel·lícules o sèries. "A més del poc pes de la coproducció, un 8%", expliquen.
Quant a l'ús del valencià, el 58,19% de les emissions de canal 9 són en castellà, reduint l'ús del valencià a un minoritari 41,81%. Segons CC OO, "aquesta situació s'agreuja a cada informe que elaboren ja que, en 2009 els percentatges eren d'un 55% per al castellà i un 45% per al valencià, el que suposa que l'ús del valencià en el principal canal de la televisió de la C. Valenciana retrocedeix.
L'oposició censura el "plant" de RTVV en els premis d'Escola
El vicepresident del Consell d'Administració de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), José Ignacio Pastor (PSPV), va manifestar ahir el seu "indignació" per la "mala educació" que, al seu judici, han demostrat els directius de l'ens al no acudir a recollir el premi a l'ús social del valencià atorgat per Escola Valenciana al programa infantil de Canal 9 'Babaclub', compartit amb 'Club Super 3', de TV3. Han "insultat" a aquesta entitat, va dir.
En la mateixa línia, el conseller d'Esquerra Unida en RTVV, Amadeu Sanchis, va lamentar la "falta de sensibilitat democràtica i el menyspreu a la promoció del valencià. Desconeixem la raó, però si és perquè el premi estava compartit amb el Club Super 3,la cosa és més preocupant encara". D'altra banda, RTVV ha licitadt la contractació del servei de manteniment d'infraestructures i instal·lacions de l'ens per valor de 1,1 milions i un període de dos anys.