Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    Eugeni Alemany: "En 'Trau la Llengua' faré una mica més que entrevistar perquè els valencians parlem molt"

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    Eugeni Alemany: "En 'Trau la Llengua' faré una mica més que entrevistar perquè els valencians parlem molt" Empty Eugeni Alemany: "En 'Trau la Llengua' faré una mica més que entrevistar perquè els valencians parlem molt"

    Missatge  Admin Dc Des 21, 2011 5:36 pm

    De: http://www.formulatv.com/noticias/19391/eugeni-alemany-trau-la-llengua-entrevistar-valencianos-hablamos-mucho/

    Eugeni Alemany: "En 'Trau la Llengua' faré una mica més que entrevistar perquè els valencians parlem molt"

    Dimecres, 27 d'Abril de 2011 FormulaTV.com

    El presentador s'incorpora a l'adaptació de 'Caçadors de paraules' en TV3, on intentarà explorar l'idioma valencià. 'Trau la Llengua' és el nou programa on es combina l'entreteniment, la cultura i la divulgació, utilitzant com base les paraules de la llengua valenciana. Aquest nou docu show produït per Notro TV i Videac, dos de les companyies integrades en Vertice 360, es podrà veure en el prime time setmanal de Canal Nou abans de l'estiu d'aquest any. "Anem a recórrer la geografia de la Comunitat Valenciana buscant paraules, expressions, refranys, dites... curiosos i autèntics de la nostra llengua. I, clar, això suposa que els espectadors van a veure molta gent distinta, amb accents i maneres de parlar molt variats", assegura el seu presentador Eugeni Alemany en declaracions exclusives a FormulaTV. "Volem fer un programa dinàmic en el qual tan important és el que es conta, com la manera que es conta".

    Eugeni afirma que el seu paper en el programa consistirà en "tirar de la llengua de la gent". Afirma que això és una mica més que una entrevista perquè als valencians els agrada parlar molt i "es converteix més en una xerrada entre amics que en el clàssic rotllo reporter-entrevistat".

    'Trau la Llengua' és l'adaptació del programa de TV3 'Caçador de paraules'. La diferència principal segons el seu presentador és que a la Comunitat Valenciana hi ha llengua pròpia, pel que el viatge serà diferent. "La nostra llengua és la protagonista juntament amb la gent que la parla".

    "L'aposta no és fer un 'Salvame', però tampoc "Redes"

    Eugeni es considera un expert en la llengua valenciana com bon valencià que és, encara que assegura que el seu paper no anirà en aquest sentit. "Més aviat sóc un viatger que queda amb gent que mola, que té una manera de parlar que mola i que damunt t'ensenya coses que molen. No em diguis que no mola", bromeja.

    Aquesta nova adaptació intentarà fer del llenguatge una eina divertida per a crear un programa. "Menys en uns informatius, en qualsevol programa sempre hi ha buit per a conduir-lo amb humor". Segons afirma l'antic reporter de 'Caiga quien caiga', depèn tot de l'estil que li posi cadascun. "Si em dius que aquest programa t'ho va a presentar Pedro Piqueras, doncs segurament, entre refrany i refrany, et va a colar dos morts per electrocució i una banda d'estrangers assalta-xalets".

    Sobre el seu estil, es considera un simpàtic, templat, que li agrada riure, una mica que impregnarà a la ficció. "L'aposta no és fer un 'Salvame', però tampoc 'Redes'".

    Rodolfo Langostino o pterodàctil, entre els seus malnoms

    Eugeni Alemani regressa a la televisió autonòmica, una mitjà que assegura pot ser alhora proper i arribar a molta gent. "A més, està Internet i es pot veure qualsevol programa estiguis on estiguis des de la web. Igual ens veuen des del comtat de Wichita", bromeja. Per 'Trau la Llengua' passaran personatges populars que ensenyaran embarbussaments, encara que Eugeni assegura que el concepte a la Comunitat Valenciana és distint al que hi ha en la resta d'Espanya. "Personatges populars per a nosaltres són el "iaio" de l'Albufera, "lo pastó" de la Tinença o bé un nom propi com Pep, "el Botifarra". O sigui, que ningú esperi veure a Massiel en aquest programa dient un embarbussament. Això ja ho fa ella per les nits quan pilla".

    Una altra de les seccions del programa seran els malnoms de la gent, una mica que afirma ell tambien ha tingut. Tinc els meus malnoms familiars. Per part del meu besavi patern som "barraqueta", perquè el meu besavi era guardagulles i estava ficat tot el dia dins d'una mini barraca. Per part del meu besavi matern "pedrapiquer" perquè treballava la pedra... quan no estava ocupat amb les seves reunions de la Lògia. Després a mi, en l'escola, un nen repelent em deia "pterodàctil" perquè era nasut i sempre he tingut les orelles grans, tipus ales. Per la meva banda li vaig partir dues dents i vaig estar un temps cridant-li "mellao". No vegis com som els besnéts de ferroviaris..."

    També recorda com d'adolescent li deien Rodolfo Langostino perquè, sovint, anava amb una bufanda. "Em donava un cert aire al carismàtic marisc de l'anunci. En la meva adolescència vaig passar molta "fam". I fred. Clar, al ser congelat...".

      Data i hora actual: Dv Abr 26, 2024 10:26 pm