De: http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=158940
L'IVAC realitza una retrospectiva sobre "Nouvelle Vague" en Filmoteca València
31 oct (EFE).-
L'Institut Valencià de l'Audiovisual i la Cinematografia presenta, des del 5 de novembre fins a gener de 2010, una retrospectiva sobre la Nouvelle Vague que permet veure les relacions que s'estableixen entre les pel·lícules més rellevants de la 'nova ona' francesa i algunes de les obres d'autors clàssics americans o de grans directors europeus.
El cicle ha estat organitzat per l'IVAC, entitat que depèn de la Conselleria de Cultura, amb la col·laboració de la Setmana Internacional de Cinema de Valladolidad i 'Cahiers du cinéma-Espanya', i ha comptat amb la col·laboració del Institut Français de València i el Servei Cultural de l'Ambaixada de França a Espanya.
Totes les projeccions es realitzaran en la sala Luis García Berlanga de l'edifici Rialto a València. Es compon d'una vintena de llargmetratges d'autors clàssics de la 'nova ona' com François Truffaut, Eric Rohmer, Alain Resnais o Jean-Luc Godard, que es contraposen amb els de cineastes com els americans Howard Hawks, Nicholas Ray, Robert Aldrich o Vincente Minelli, els austríacs establerts a Hollywood Fritz Lang, Otto Preminger, o els europeus Roberto Rossellini o Ingmar Bergman.
Els espectadors podran contemplar així els vincles que existeixen entre pel·lícules com 'Fals culpable' de Hitchcock (1956) amb 'Els cosins' de Claude Chabrol (1959); 'Els contrabandistes de Moonfleet' de Fritz Lang (1955) i 'Els 400 cops' de Truffaut; o 'Els cavallers les prefereixen rosses' de Howard Hawks (1953) amb 'L'Eau à la bouche' de Jacques Doniol-Valcroze (1959), per citar algunes.
En aquesta retrospectiva no faltaran peces de referència de la jove generació com 'Jules et Jim' de Truffaut o 'El signe de Leo' de Eric Rohmer. El cicle, que duu per títol 'La Nouvelle Vague. Els camins de la modernitat', no tracta només de limitar-se a presentar una panoràmica més sobre aquest moviment sinó que aspira a arribar més enllà. Com apunta Carlos F. Heredero, director de 'Cahiers du cinéma-Espanya', proposa una visió d'aquest moviment "com part integrant d'una evolució continuada en el temps, que recull la millor herència del classicisme i de les audaces conquestes dels cineastes europeus més moderns per a dur-les fins a les seves últimes conseqüències".
31 oct (EFE).-
L'Institut Valencià de l'Audiovisual i la Cinematografia presenta, des del 5 de novembre fins a gener de 2010, una retrospectiva sobre la Nouvelle Vague que permet veure les relacions que s'estableixen entre les pel·lícules més rellevants de la 'nova ona' francesa i algunes de les obres d'autors clàssics americans o de grans directors europeus.
El cicle ha estat organitzat per l'IVAC, entitat que depèn de la Conselleria de Cultura, amb la col·laboració de la Setmana Internacional de Cinema de Valladolidad i 'Cahiers du cinéma-Espanya', i ha comptat amb la col·laboració del Institut Français de València i el Servei Cultural de l'Ambaixada de França a Espanya.
Totes les projeccions es realitzaran en la sala Luis García Berlanga de l'edifici Rialto a València. Es compon d'una vintena de llargmetratges d'autors clàssics de la 'nova ona' com François Truffaut, Eric Rohmer, Alain Resnais o Jean-Luc Godard, que es contraposen amb els de cineastes com els americans Howard Hawks, Nicholas Ray, Robert Aldrich o Vincente Minelli, els austríacs establerts a Hollywood Fritz Lang, Otto Preminger, o els europeus Roberto Rossellini o Ingmar Bergman.
Els espectadors podran contemplar així els vincles que existeixen entre pel·lícules com 'Fals culpable' de Hitchcock (1956) amb 'Els cosins' de Claude Chabrol (1959); 'Els contrabandistes de Moonfleet' de Fritz Lang (1955) i 'Els 400 cops' de Truffaut; o 'Els cavallers les prefereixen rosses' de Howard Hawks (1953) amb 'L'Eau à la bouche' de Jacques Doniol-Valcroze (1959), per citar algunes.
En aquesta retrospectiva no faltaran peces de referència de la jove generació com 'Jules et Jim' de Truffaut o 'El signe de Leo' de Eric Rohmer. El cicle, que duu per títol 'La Nouvelle Vague. Els camins de la modernitat', no tracta només de limitar-se a presentar una panoràmica més sobre aquest moviment sinó que aspira a arribar més enllà. Com apunta Carlos F. Heredero, director de 'Cahiers du cinéma-Espanya', proposa una visió d'aquest moviment "com part integrant d'una evolució continuada en el temps, que recull la millor herència del classicisme i de les audaces conquestes dels cineastes europeus més moderns per a dur-les fins a les seves últimes conseqüències".