Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    Francesc Fenollosa i Ten: «Dos minuts de curtmetratge per a telèfon mòbil donen per a molt»

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    Francesc Fenollosa i Ten: «Dos minuts de curtmetratge per a telèfon mòbil donen per a molt» Empty Francesc Fenollosa i Ten: «Dos minuts de curtmetratge per a telèfon mòbil donen per a molt»

    Missatge  Admin Dg Nov 08, 2009 5:50 pm

    De: http://www.levante-emv.com/club-diario/2009/11/05/francesc-fenollosa-i-ten-minutos-cortometraje-telefono-movil-dan/648320.html

    Francesc Fenollosa i Ten: «Dos minuts de curtmetratge per a telèfon mòbil donen per a molt»

    Amb més de vint anys de trajectòria professional en la indústria audiovisual, Francesc Fenollosa i Tens compagina la seva activitat com productor des de la seva empresa Tatzen, SL, amb l'organització de la segona edició del Festival Internacional Tirant de Mòbil, únic certamen audiovisual «on line» de la Comunitat Valenciana

    JOSEP LLUÍS GALIANA . ­
    Quins són les principals aportacions del Festival Internacional Tirant de Mòbil?

    La primera i fonamental és oferir als creadors de tot el món un nova finestra per a mostrar produccions pensades per a ser exhibides en un format tan portàtil com el dels telèfons mòbils. Dos minuts de curtmetratge per a mòbil donen per a molt. La segona gran aportació és que des de València s'oferix una possibilitat d'interrelació entre els creadors i empreses d'aquí amb realitzadors de tot el món. Vull recordar que en la primera edició van participar també produccions d'Itàlia, Suècia i Brasil.

    Ens trobem, sens dubte, en un nou paradigma de la creació i del consum audiovisual, cap a on creu que ens dirigim?

    Cal partir d'una reflexió prèvia: amb l'aparició del vídeo en els anys 80 i la revolució digital dels 90 la creació i la producció audiovisual s'ha democratitzat i estès de tal manera que en aquests moments el mercat està saturat. Per posar només dos exemples: el catàleg del prestigiós mercat francès de curts Clermont-Ferrand va reunir més de 50.000 títols en la seva última edició i en el festival nord-americà Sundance es van preinscriure més de 8.000 obres en 2009.

    Què reflecteixen aquestes xifres?

    Més recentment, amb l'aparició dels telèfons mòbils amb les seves pantalles tàctils, ampliades i amb més prestacions de tot tipus, fins i tot l'edició de vídeo, es genera, d'una banda, la necessitat de produir o realitzar obres amb format multipantalla i, per una altra, que els nous terminals mòbils propicien la realització de produccions audiovisuals específiques per a aquestes petites pantalles amb formats, continguts i estètiques pròpies.

    La democratització de l'audiovisual no posa en risc a tota una indústria i als seus professionals?

    L'expansió que s'ha produït, a l'augmentar el nombre i diversitat de pantalles on projectar, emetre, pujar, penjar, llogar, comprar o descarregar tot tipus de produccions audiovisuals, fa que el consum sigui major. Però, al mateix temps, es converteix en un repte per a la indústria oferir productes que destaquin per la seva qualitat, per la seva singularitat o per un disseny de producció distint al tradicionalment utilitzat. És a dir, ens trobem davant un canvi de model de producció i de negoci.

    I, quins són aquests nous models de producció i de consum?


    En aquests moments, cal parlar del canvi que, per exemple, s'han plantejat les «majors» nord-americanes per al desenvolupament de cinema en 3D. També s'han començat a desenvolupar els primers projectes de ficció per a IMAX o Fulldome (projeccions en pantalles semiesféricas). Però, al mateix temps, proliferen les microproductores, integrades per un o dos membres. Més àgils i amb una dinàmica que permet la fàcil col·laboració amb productores similars d'altres països, ha fet que es multipliquin les coproducciones internacionals i que aparegui el concepte de coproducción global.

    Què fa diferent el Festival Internacional Tirant de Mòbil dels altres?


    Al tractar-se de l'únic festival valencià «on line», permet veure i seguir en temps real la marxa del festival. A qualsevol hora del dia o de la nit, pots visitar www.tirantdemobil.com i veure els últims curts inscrits o consultar les notícies. A més, tot el món pot valorar els vídeos penjats en la web. D'aquesta votació sortirà el Premi del Públic. Però el més important és que estem parlant del festival valencià que més audiència té en l'actualitat. En la seva primera edició, més de vint-i-cinc mil persones de 29 països distints van visitar la web i van veure les produccions.

    Amb quines ajudes conta el festival en aquesta edició?


    Com fill natural dels Premis Tirant, compta amb la complicitat d'empreses i entitats que creuen en la necessitat de potenciar la relació entre l'audiovisual i les noves tecnologies. Cap destacar el patrocini de l'Institut Tecnològic d'Òptica, Color i Imatge AIDO i de l'empresa valenciana Mitjans Gràfics i Visuals (MGV). També comptem amb el suport de la TDT Levante TV, la productora i distribuïdora Wake Pictures, Metadisseny i la col·laboració de l'Àrea de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació. Com en l'edició anterior, AIDO farà lliurament d'una càmera de vídeo professional al Millor Curtmetratge d'aquest any, i MGV, un terminal mòbil iPhone 32GS al Premi del Públic.

      Data i hora actual: Dg Nov 24, 2024 6:16 pm