Mèdia - Comunicació

¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Punt de trobada al voltant de les tecnologíes de la informació i la comunicació


    Internet retrata la cultura del videoclip

    avatar
    Admin
    Admin


    Nombre de missatges : 796
    Data d'inscripció : 09/09/2009

    Internet retrata la cultura del videoclip Empty Internet retrata la cultura del videoclip

    Missatge  Admin Dl Des 14, 2009 12:25 pm

    De: http://www.laverdad.es/alicante/20091210/cultura/internet-retrata-cultura-videoclip-20091210.html

    «Internet retrata la cultura del videoclip»

    10.12.09 - 00:35 - SERGIO BALSEYRO | ALACANT.

    La sala Camon d'Alacant va acollir ahir la projecció de la pel·lícula 'Ingrid' del cineasta català Eduard Cortés, presentada en l'última edició del Festival Internacional de Cinema de Sitges. Elena Serrano, actriu que dóna vida a Ingrid, i Marta Puig, coneguda en Internet com 'Lyona', que ha col·laborat en el guió de la pel·lícula, xerraran amb el públic després de la projecció.

    Habitual de xarxes socials com Fotolog, Lyona, guanyadora del Fivecc 09, ha aportat a la història el seu ampli coneixement entorn d'aquestes comunitats. Marta va recordar ahir, poc abans de la projecció que va conèixer a Eduard Cortés en la seva anterior pel·lícula, 'El pallasso i el Führer', i que llavors «mai abans havia xatejat, i ara acabava de descobrir el fotolog o el myspace com una forma d'exposar fotos, pintura, de tal forma que es va quedar fascinat».

    El que anava a ésser en principi un documental, es va convertir al final en la història d'una noia que el propi Cortés va descobrir en aquests mitjans i que va desaparèixer al cap d'un temps. Elena Serrano és l'actriu protagonista d'aquesta trama «que podria haver passat», i en la qual tots els personatges que apareixen «són reals, s'interpreten a si mateixos». Lyona explica que triar una actriu pels blogs no és tan estrany. «De vegades es tria a algú per una foto i aquí és semblant».

    Fa un any es va estrenar en el Festival de Sitges i ahir va arribar a Camon. «Esperem que al febrer s'estreni per al públic en general», va anunciar 'Lyona'. Per a Elena Serrano, «tot en aquesta pel·lícula ha estat difícil per no tenir nocions d'interpretació, i començar de zero un paper protagonista». Per a això va tenir dos mesos d'assaig, va estudiar anglès, francès, i bastantes hores de gimnàs, «ja que les performances que apareixen, entre elles penjant-me d'unes cordes són reals».

    'Lyona' recorda amb satisfacció el festival de Videoclips en el qual va resultar guanyadora amb el videoclip 'T'odio', del grup Los seis dias. «Després d'això molts grups han contactat amb mi, i la gent que ho ha vist m'ha felicitat». Afirma que el Fivecc va ser un «festival bé organitzat, distint als concursos locals», i reconeix que vivim una època en la qual prodiguen els certàmens de videoclips. «Ha ajudat molt internet, You Tube, perquè es retrata molt la cultura del videoclip, i Internet permet arribar a més, hi ha molta oferta».

    La pel·lícula 'Ingrid' té molt d'aquesta cultura, en ella apareixen entre uns altres, grups com Love of Lesbians, els videoclips del qual són també de Marta Puig. En aquests moments de polèmica per la futura Llei de l'Audiovisual, 'Lyona' es declara «en contra de la pirateria, per un respecte a l'obra. Penso que no és el mateix veure una pel·lícula en una pantalla d'ordinador, amb un mal so, que en el cinema». A més, argumenta que si un «és capaç de gastar-se cinc euros en un cubata també pot fer-lo amb una entrada de cinema».

    Per a ella, el cinema «és una experiència diferent, i per als quals no ho vulguin veure, que no sigui perquè la indústria perd diners, ja que tot el món pot penjar el que vol». Lyona recorda que hi ha mitjans ara per a escoltar un tema, «i si t'agrada baixar-te el disc complet comprant-lo». Elena opina que hi ha casos com la música amb aspectes diferents. «Hi ha grups de música que viuen venent els seus discos i jo els compro a 5 euros, però que vinguen els actors de los Serrano siguin número 1 i ho venguen a 22 euros em sembla absurd». Elena pensa que des que fa el disc fins al qual el compra «hi ha molta gent que guanya diners». Per altra banda, «a mi m'agrada tenir els meus discos, i els meus cedés», conclou.

      Data i hora actual: Dv Abr 26, 2024 9:30 pm