De: http://www.linformatiu.com/nc/portada/detalle/articulo/un-mes-i-uns-dies-en-bona-companyia/
Un mes i uns dies en bona companyia
Milers de lectors acompanyen el primer mes de vida de l’Informatiu. Més de 42.000 visites, més de 116.000 planes vistes, més de 20.000 usuaris únics... Eixes són algunes de les xifres de l’Informatiu, des de que, amb el comptador a zero, s’estrenà el 30 de novembre. Potser no era el moment més propici per les dates que ens apropàvem, amb la gent més pendent de les vacances, però malgrat tot, un gran nombre de lectors han rebut amb interés el naixement d’esta nova oferta al panorama periodístic valencià.
L'INFORMATIU. 11 gener 2010
Per a arribar a estes xifres l’Informatiu ha comptat amb l’ajuda en primer lloc dels seus lectors, que han fet difusió de les seues notícies i s’han sumat -i convidat als seus coneguts- a propostes de seguiment com la plana del diari a Facebook, on ja s’hi troben prop de 2.000 amics del diari. En segon lloc, gràcies també al ressò que s’han fet del naixement a webs i blogs especialitzats tant dins com fora del territori valencià (els articles a 233 grados, ADN o ESCACC en són bons exemples).
Fruit d’este esforç conjunt, notícies com la que per desgràcia protagonitzava el Col•legi Públic d’Educació Infantil i Primària Max Aub de València, van tindre un fort impacte, mentre altres -com la de la taxa de la Conselleria de Solidaritat per a publicitar a la pròpia conselleria, o l’oblit dels vins valencians a les cistelles dels centres de jubilats de l’Ajuntament- eren arreplegades pels partits polítics després de ser denunciades pel diari. I no tot han sigut denúncies. Bona part dels nostres articulistes, amb menció especial per a les veus més joves, que fins ara no trobaven una via d’expressió a altres mitjans, han tingut una rebuda excel•lent. Igualment, el tractament més interpretatiu i en valencià de l’actualitat esportiva també ha sigut molt celebrada.
No obstant, encara queda molt camí per recórrer. La web encara no ha desenvolupat totes les funcionalitats que estaven previstes abans de l’inici, i els editors són conscients de que el seguiment a alguns dels pobles on s’havia i s’ha d’apostar clarament per la informació de proximitat, està molt lluny de ser satisfactori. Igualment, encara que a poc a poc es van intensificant els contactes amb empreses privades i institucions, encara cal dedicar prou atenció a la viabilitat econòmica del projecte. Malgrat això, els bons resultats i la resposta dels lectors ens fan augurar un futur positiu per al diari. I fonamentalment, reforcen la idea dels seus creadors de que un diari com l’Informatiu, un complement periodístic per entendre la realitat valenciana, era necessari i trobaria als seus lectors. L’Informatiu va pel bon camí. Ara toca continuar i millorar.
Milers de lectors acompanyen el primer mes de vida de l’Informatiu. Més de 42.000 visites, més de 116.000 planes vistes, més de 20.000 usuaris únics... Eixes són algunes de les xifres de l’Informatiu, des de que, amb el comptador a zero, s’estrenà el 30 de novembre. Potser no era el moment més propici per les dates que ens apropàvem, amb la gent més pendent de les vacances, però malgrat tot, un gran nombre de lectors han rebut amb interés el naixement d’esta nova oferta al panorama periodístic valencià.
L'INFORMATIU. 11 gener 2010
Per a arribar a estes xifres l’Informatiu ha comptat amb l’ajuda en primer lloc dels seus lectors, que han fet difusió de les seues notícies i s’han sumat -i convidat als seus coneguts- a propostes de seguiment com la plana del diari a Facebook, on ja s’hi troben prop de 2.000 amics del diari. En segon lloc, gràcies també al ressò que s’han fet del naixement a webs i blogs especialitzats tant dins com fora del territori valencià (els articles a 233 grados, ADN o ESCACC en són bons exemples).
Fruit d’este esforç conjunt, notícies com la que per desgràcia protagonitzava el Col•legi Públic d’Educació Infantil i Primària Max Aub de València, van tindre un fort impacte, mentre altres -com la de la taxa de la Conselleria de Solidaritat per a publicitar a la pròpia conselleria, o l’oblit dels vins valencians a les cistelles dels centres de jubilats de l’Ajuntament- eren arreplegades pels partits polítics després de ser denunciades pel diari. I no tot han sigut denúncies. Bona part dels nostres articulistes, amb menció especial per a les veus més joves, que fins ara no trobaven una via d’expressió a altres mitjans, han tingut una rebuda excel•lent. Igualment, el tractament més interpretatiu i en valencià de l’actualitat esportiva també ha sigut molt celebrada.
No obstant, encara queda molt camí per recórrer. La web encara no ha desenvolupat totes les funcionalitats que estaven previstes abans de l’inici, i els editors són conscients de que el seguiment a alguns dels pobles on s’havia i s’ha d’apostar clarament per la informació de proximitat, està molt lluny de ser satisfactori. Igualment, encara que a poc a poc es van intensificant els contactes amb empreses privades i institucions, encara cal dedicar prou atenció a la viabilitat econòmica del projecte. Malgrat això, els bons resultats i la resposta dels lectors ens fan augurar un futur positiu per al diari. I fonamentalment, reforcen la idea dels seus creadors de que un diari com l’Informatiu, un complement periodístic per entendre la realitat valenciana, era necessari i trobaria als seus lectors. L’Informatiu va pel bon camí. Ara toca continuar i millorar.