De: http://www.marketingdirecto.com/noticias/37250-red-cada-vez-m%C3%A1s-cerca-comerse-televisi%C3%B3n
La xarxa, cada vegada més prop de menjar-se a la televisió
El 90,3% dels espanyols entre 16 i 24 anys han accedit a internet en els últims tres mesos, molt per sobre del 83% de mitjana de la UE, segons l'estudi "La Societat en Xarxa 2008", del passat setembre, de l'Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació.
Cada vegada més, els espectadors opten per veure les seves sèries i pel·lícules favorites quan ells volen, i la forma més fàcil de fer-lo és online. "Internet s'està convertint en l'únic gran contenidor capaç de difondre tots els mitjans i tots els seus continguts", reconeix Miquel Francès, professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat de València. "Però això no vol dir que la difusió clàssica dels diferents mitjans vagi a desaparèixer, simplement entrem en un procés de convivència de models de difusió o multidifusión mediàtica", afegix en El País.
Malgrat tot, la televisió segueix sent la reina dels mitjans. Segons l'última onada del EGM, compta amb una penetració del 89%, encara que el seu creixement s'ha estabilitzat. En canvi, internet ascendeix ràpidament. En 10 anys, la seva penetració s'ha incrementat d'un 2,9% a un 34,3%. Cal tenir en compte que entre els joves és molt major. El 88% dels adolescents es declara usuari, segons la citada enquesta de Fundació Telefònica.
La solució per a la televisió podria passar per la integració. Tal vegada sigui per aquesta raó per la qual fabricants d'electrònica, com Sony, LG, Samsung o Toshiba, preparen televisors amb connexió a la xarxa que permetrien accedir a Facebook amb el comandament a distància o veure vídeos de YouTube i pel·lícules en streaming en una pantalla panoràmica.
D'altra banda, les cadenes ja oferixen la majoria de la seva programació online. Una de les primeres va ser RTVE, que va començar a oferir íntegres molts continguts. Li van seguir La Sexta, Antena 3 i Cuatro. Per la seva banda, YouTube està negociant amb cadenes de televisió de tot el món per a oferir pel·lícules i programes sencers, segons The Independent. El portal de vídeos dóna moltes més visites que les pròpies webs de les cadenes. El pla és trobar formes de pagament o subscripció.
El 90,3% dels espanyols entre 16 i 24 anys han accedit a internet en els últims tres mesos, molt per sobre del 83% de mitjana de la UE, segons l'estudi "La Societat en Xarxa 2008", del passat setembre, de l'Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació.
Cada vegada més, els espectadors opten per veure les seves sèries i pel·lícules favorites quan ells volen, i la forma més fàcil de fer-lo és online. "Internet s'està convertint en l'únic gran contenidor capaç de difondre tots els mitjans i tots els seus continguts", reconeix Miquel Francès, professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat de València. "Però això no vol dir que la difusió clàssica dels diferents mitjans vagi a desaparèixer, simplement entrem en un procés de convivència de models de difusió o multidifusión mediàtica", afegix en El País.
Malgrat tot, la televisió segueix sent la reina dels mitjans. Segons l'última onada del EGM, compta amb una penetració del 89%, encara que el seu creixement s'ha estabilitzat. En canvi, internet ascendeix ràpidament. En 10 anys, la seva penetració s'ha incrementat d'un 2,9% a un 34,3%. Cal tenir en compte que entre els joves és molt major. El 88% dels adolescents es declara usuari, segons la citada enquesta de Fundació Telefònica.
La solució per a la televisió podria passar per la integració. Tal vegada sigui per aquesta raó per la qual fabricants d'electrònica, com Sony, LG, Samsung o Toshiba, preparen televisors amb connexió a la xarxa que permetrien accedir a Facebook amb el comandament a distància o veure vídeos de YouTube i pel·lícules en streaming en una pantalla panoràmica.
D'altra banda, les cadenes ja oferixen la majoria de la seva programació online. Una de les primeres va ser RTVE, que va començar a oferir íntegres molts continguts. Li van seguir La Sexta, Antena 3 i Cuatro. Per la seva banda, YouTube està negociant amb cadenes de televisió de tot el món per a oferir pel·lícules i programes sencers, segons The Independent. El portal de vídeos dóna moltes més visites que les pròpies webs de les cadenes. El pla és trobar formes de pagament o subscripció.