De: http://www.cablesatelitetv.com/reportaje_3_febrero2011.htm
L'alta definició (HDTV) reactiva el mercat de les noves tecnologies HDTV, cada vegada més present
Les emissions en alta definició (HD) que ja oferixen la majoria de grans cadenes van disparar les vendes de sintonitzadors HD.
Es calcula que més de vuit milions de televisors han d'incorporar decodificador HD. Però amb l'arribada de continguts en HDTV com la Fórmula 1 i les inversions en aquesta tecnologia que estan fent les televisions, s'espera que aquest any sigui el boom de l'Alta Definició. En aquest sentit, també el 3D serà una tecnologia que s'expandirà al llarg d'aquests mesos de forma exponencial.
Sembla que els consumidors de televisió una vegada que prova a veure continguts en HD no volen renunciar a ells i estan disposats a comprar equips per a gaudir-la, de fet les vendes de sintonitzadors per a HDTV s'han disparat pel que els fabricants d'aquests equips han concentrat els seus esforços en les noves tecnologies que proporcionen més qualitat a la programació televisiva.
Javier Muñoz
En el present, el mercat de la televisió s'ha apuntat definitivament a l'Alta Definició i a les noves tecnologies que l'acompanyen com el 3D, altre dels principals reptes de futur dels fabricants de receptors digitals. A pesar de les dades que demostren fins al moment l'escassa rellevància del 3D en les vendes de televisors, aquesta és sens dubte una tecnologia de futur. La venda d'equips per a l'Alta Definción s'ha disparat, els programadors han aconseguit captar l'atenció amb els seus nous espais en HD i el mercat ho nota en el sector.
Quant a la tecnologia en 3D, si bé és veritat que en vendes d'equips no supera el 3% de les unitats, les previsions són molt més ambicioses. Per exemple, Marta Ponte, executiva de Sony Espanya, espera que no només la televisió convencional en HD “llenci del carro” sinó també tot el relacionat amb el 3D, fins i tot els videojocs on la companyia té molt a dir pot facilitar que augmenti l'interès dels usuaris per aquesta tecnologia.
El 3D avui ja està disponible en molts dispositius. No només en televisors sinó també en moltes altres categories: Blu-ray, foto, vídeos, enregistrament, home-cinema, PS3… Quant als suports, la tecnologia LED també sembla que es consolida i s'abarateix, encara que no és el mateix un LED de gamma alta que un estàndard. 3D sense ulleres El que ja és per a nota és la HDTV en 3D i sense necessitat d'ulleres. Però per a això caldrà esperar més. Després de l'expectació causada pel 3D en fires internacionals i en el seu llançament abans del passat Mundial de futbol, el segment comença a captar clients que sí volen estar a l'avantguarda de les últimes tecnologies. S'espera que les televisions 3D sense ulleres arribin massivament a les llars en cinc anys.
És el futur. Així podrem veure els pròxims partits de futbol, pel·lícules i fins a anuncis de televisió en 3D, llac que ha estat anunciat per Salvador Bayarri, responsable de l'empresa valenciana Mirage Technologies, durant la primera jornada del Mercat de Continguts i noves Tecnologies Audiovisuals. S'està treballant amb la tecnologia necessària per a ‘posar-li les ulleres a la pantalla de televisió’, de manera que l'espectador pugui gaudir d'una visió múltiple, des de diversos angles, sense necessitat d'utilitzar-les, tal com ocorre ara mateix. S'avança referent a això sobre el disseny de sistemes de transmissió que puguin suportar el paquet d'imatges vistes des de diferents llocs i recolzat en eines que converteixin les imatges en estèreo a dues vistes en 3D o multivista.
Aquesta tecnologia es podrà utilitzar en les llars, però no en el cinema, on serà necessari seguir utilitzant ulleres per a veure 3D, donada la gran dimensió de la pantalla. I en qualsevol cas, els usuaris que vulguin gaudir de pel·lícules o espectacles en 3D des de la seva televisió necessitaran comprar una pantalla especial, així com un nou DVD.
Perfil del consumidor
Se sap que el perfil del comprador d'aquestes noves tecnologies que acompanyen a l'alta Definició és un enamorat de les tecnologies i de la connectivitat. El tipus de consumidor que adquireix HDTV està íntimament relacionat amb Internet i es maneja en la seva llar com un autèntic entusiasta de la innovació. Ara mateix si cal comprar-se un nou equip es pensa en la tecnologia 3D que ja s'incorpora a aparells de gamma mitja alta, amb PVP superiors a 1.400 €, i altres valors afegits, com pot ser connectivitat, determinats hertzs, un disseny apropiat i gran capacitat per a gravar programes de televisió.
El consumidor que busca comprar un equip de més de 1.000€, és algú que espera que li duri 5 o 6 anys. Encara que ara els continguts són més limitats, ja es planteja que la televisió que adquireixi tingui tecnologies que li permetin gaudir-lo durant els seus anys de vida. És un poc com va passar com els inicis del HD. Per això els fabricants de televisors ara estan en ple llançament d'equips per a 3D en les seves principals gammes.
Quan vam parlar de continguts, aquests se solen associar per a les tres dimensions a pel·lícules o a les proves 3D de canals com TV3. No obstant això, tindran molta importància els jocs 3D.
Avantatges de la HDTV
No cal oblidar que una dels principals avantatges de l'alta definició és el fet que les imatges contenen fins a cinc vegades més informació que la televisió convencional (SDTV). Per altra banda, el format geomètric de la imatge, que es defineix com la relació horitzontal/vertical, és diferent: en HDTV és 16:9 i en SDTV és predominantment 4:3. El format 16:9 resulta molt aproximat al camp visual humà quan es combina amb l'ús de pantalles planes amb les dimensions idònies, augmenta el realisme de les imatges.
Si a una pantalla de gran grandària s'uneix un sistema d'àudio amb diversos canals la relació és perfecta per a veure i escoltar televisió en HDTV. D'aquesta manera vam aconseguir que la televisió d'alta definició ens ofereixi l'oportunitat de recrear, en la seva sala d'estar, una situació totalment evolupant, molt semblant a la sensació que s'experimenta en una sala de cinema.
L'alta definició resulta especialment adequada per al visionat d'esdeveniments esportius, per la major precisió en el detall de la imatge, així com per la major amplitud de quadre que proporciona el format 16:9. I gràcies a la HDTV, es pot visionar qualsevol retrasmisión en pantalles grans sense pèrdua de qualitat.
Plataformes
Alhora que la TDT s'està configurant com principal llançadora de la televisió digital en alta definició a Espanya, aquesta es troba present en les diferents plataformes tecnològiques, encara que el nivell d'oferta de canals en cadascuna d'elles varia substancialment. En l'actualitat, l'operador de televisió per satèl·lit, Digital +, posa a la disposició dels seus clients, a través del servei Iplus un conjunt de 15 canals en alta definició relacionats principalment amb l'esport, cinema, música,... en una oferta que va clarament en augment.
Per la seva banda, Imagenio és l'únic proveïdor de continguts televisius per ADSL que oferix als seus usuaris la possibilitat d'accedir a nous canals d'alta definició. I pel que fa a la televisió per cable, si bé el principal operador Ono encara no compta amb canals d'alta definició, determinats operadors de televisió per cable local sí inclouen canals en alta definició en les seves ofertes.
És el cas de la Televisió per cable d'Almansa (Albacete), pionera en la difusió de televisió en alta definició per cable a Espanya, que distribuïx 8 canals en HD. També destaca en TDT la iniciativa de les televisions autonòmiques públiques de Catalunya, Aragó, Murcia, València, Illes Balears, Astúries, agrupades en DIGITEA (la plataforma de TDT en alta definició).
Les emissions en alta definició (HD) que ja oferixen la majoria de grans cadenes van disparar les vendes de sintonitzadors HD.
Es calcula que més de vuit milions de televisors han d'incorporar decodificador HD. Però amb l'arribada de continguts en HDTV com la Fórmula 1 i les inversions en aquesta tecnologia que estan fent les televisions, s'espera que aquest any sigui el boom de l'Alta Definició. En aquest sentit, també el 3D serà una tecnologia que s'expandirà al llarg d'aquests mesos de forma exponencial.
Sembla que els consumidors de televisió una vegada que prova a veure continguts en HD no volen renunciar a ells i estan disposats a comprar equips per a gaudir-la, de fet les vendes de sintonitzadors per a HDTV s'han disparat pel que els fabricants d'aquests equips han concentrat els seus esforços en les noves tecnologies que proporcionen més qualitat a la programació televisiva.
Javier Muñoz
En el present, el mercat de la televisió s'ha apuntat definitivament a l'Alta Definició i a les noves tecnologies que l'acompanyen com el 3D, altre dels principals reptes de futur dels fabricants de receptors digitals. A pesar de les dades que demostren fins al moment l'escassa rellevància del 3D en les vendes de televisors, aquesta és sens dubte una tecnologia de futur. La venda d'equips per a l'Alta Definción s'ha disparat, els programadors han aconseguit captar l'atenció amb els seus nous espais en HD i el mercat ho nota en el sector.
Quant a la tecnologia en 3D, si bé és veritat que en vendes d'equips no supera el 3% de les unitats, les previsions són molt més ambicioses. Per exemple, Marta Ponte, executiva de Sony Espanya, espera que no només la televisió convencional en HD “llenci del carro” sinó també tot el relacionat amb el 3D, fins i tot els videojocs on la companyia té molt a dir pot facilitar que augmenti l'interès dels usuaris per aquesta tecnologia.
El 3D avui ja està disponible en molts dispositius. No només en televisors sinó també en moltes altres categories: Blu-ray, foto, vídeos, enregistrament, home-cinema, PS3… Quant als suports, la tecnologia LED també sembla que es consolida i s'abarateix, encara que no és el mateix un LED de gamma alta que un estàndard. 3D sense ulleres El que ja és per a nota és la HDTV en 3D i sense necessitat d'ulleres. Però per a això caldrà esperar més. Després de l'expectació causada pel 3D en fires internacionals i en el seu llançament abans del passat Mundial de futbol, el segment comença a captar clients que sí volen estar a l'avantguarda de les últimes tecnologies. S'espera que les televisions 3D sense ulleres arribin massivament a les llars en cinc anys.
És el futur. Així podrem veure els pròxims partits de futbol, pel·lícules i fins a anuncis de televisió en 3D, llac que ha estat anunciat per Salvador Bayarri, responsable de l'empresa valenciana Mirage Technologies, durant la primera jornada del Mercat de Continguts i noves Tecnologies Audiovisuals. S'està treballant amb la tecnologia necessària per a ‘posar-li les ulleres a la pantalla de televisió’, de manera que l'espectador pugui gaudir d'una visió múltiple, des de diversos angles, sense necessitat d'utilitzar-les, tal com ocorre ara mateix. S'avança referent a això sobre el disseny de sistemes de transmissió que puguin suportar el paquet d'imatges vistes des de diferents llocs i recolzat en eines que converteixin les imatges en estèreo a dues vistes en 3D o multivista.
Aquesta tecnologia es podrà utilitzar en les llars, però no en el cinema, on serà necessari seguir utilitzant ulleres per a veure 3D, donada la gran dimensió de la pantalla. I en qualsevol cas, els usuaris que vulguin gaudir de pel·lícules o espectacles en 3D des de la seva televisió necessitaran comprar una pantalla especial, així com un nou DVD.
Perfil del consumidor
Se sap que el perfil del comprador d'aquestes noves tecnologies que acompanyen a l'alta Definició és un enamorat de les tecnologies i de la connectivitat. El tipus de consumidor que adquireix HDTV està íntimament relacionat amb Internet i es maneja en la seva llar com un autèntic entusiasta de la innovació. Ara mateix si cal comprar-se un nou equip es pensa en la tecnologia 3D que ja s'incorpora a aparells de gamma mitja alta, amb PVP superiors a 1.400 €, i altres valors afegits, com pot ser connectivitat, determinats hertzs, un disseny apropiat i gran capacitat per a gravar programes de televisió.
El consumidor que busca comprar un equip de més de 1.000€, és algú que espera que li duri 5 o 6 anys. Encara que ara els continguts són més limitats, ja es planteja que la televisió que adquireixi tingui tecnologies que li permetin gaudir-lo durant els seus anys de vida. És un poc com va passar com els inicis del HD. Per això els fabricants de televisors ara estan en ple llançament d'equips per a 3D en les seves principals gammes.
Quan vam parlar de continguts, aquests se solen associar per a les tres dimensions a pel·lícules o a les proves 3D de canals com TV3. No obstant això, tindran molta importància els jocs 3D.
Avantatges de la HDTV
No cal oblidar que una dels principals avantatges de l'alta definició és el fet que les imatges contenen fins a cinc vegades més informació que la televisió convencional (SDTV). Per altra banda, el format geomètric de la imatge, que es defineix com la relació horitzontal/vertical, és diferent: en HDTV és 16:9 i en SDTV és predominantment 4:3. El format 16:9 resulta molt aproximat al camp visual humà quan es combina amb l'ús de pantalles planes amb les dimensions idònies, augmenta el realisme de les imatges.
Si a una pantalla de gran grandària s'uneix un sistema d'àudio amb diversos canals la relació és perfecta per a veure i escoltar televisió en HDTV. D'aquesta manera vam aconseguir que la televisió d'alta definició ens ofereixi l'oportunitat de recrear, en la seva sala d'estar, una situació totalment evolupant, molt semblant a la sensació que s'experimenta en una sala de cinema.
L'alta definició resulta especialment adequada per al visionat d'esdeveniments esportius, per la major precisió en el detall de la imatge, així com per la major amplitud de quadre que proporciona el format 16:9. I gràcies a la HDTV, es pot visionar qualsevol retrasmisión en pantalles grans sense pèrdua de qualitat.
Plataformes
Alhora que la TDT s'està configurant com principal llançadora de la televisió digital en alta definició a Espanya, aquesta es troba present en les diferents plataformes tecnològiques, encara que el nivell d'oferta de canals en cadascuna d'elles varia substancialment. En l'actualitat, l'operador de televisió per satèl·lit, Digital +, posa a la disposició dels seus clients, a través del servei Iplus un conjunt de 15 canals en alta definició relacionats principalment amb l'esport, cinema, música,... en una oferta que va clarament en augment.
Per la seva banda, Imagenio és l'únic proveïdor de continguts televisius per ADSL que oferix als seus usuaris la possibilitat d'accedir a nous canals d'alta definició. I pel que fa a la televisió per cable, si bé el principal operador Ono encara no compta amb canals d'alta definició, determinats operadors de televisió per cable local sí inclouen canals en alta definició en les seves ofertes.
És el cas de la Televisió per cable d'Almansa (Albacete), pionera en la difusió de televisió en alta definició per cable a Espanya, que distribuïx 8 canals en HD. També destaca en TDT la iniciativa de les televisions autonòmiques públiques de Catalunya, Aragó, Murcia, València, Illes Balears, Astúries, agrupades en DIGITEA (la plataforma de TDT en alta definició).