De: http://www.20minutos.es/noticia/715192/0/
Responsables de mitjans de comunicació valencians analitzen la influència de les tecnologies 2.0 en el sector
Els representants d'alguns dels principals mitjans de comunicació valencians van participar en la taula rodona 'L'adaptació dels mitjans a l'entorn 2.0', celebrada en el Palau de Colomina de València, dintre del XII Congrés de la Societat Espanyola de la Periodística organitzat per la Universitat CEU Cardenal Herrera, segons van informar fonts de l'organització en un comunicat.
A través d'aquest fòrum, responsables dels periòdics LEVANTE-EMV i Las Provincias, les emissores de ràdio COPE i Onda Cero i Ràdio Televisió Valenciana (RTVV) van analitzar la influència de les noves tecnologies 2.0 en les seves empreses, en una taula moderada per la presidenta de Dones Periodistes del Mediterrani, Marosa Montañés.
El sotsdirector de LEVANTE-EMV, Julio Monreal, va destacar en la seva intervenció que, en l'actualitat, els mitjans travessen "dues crisi". Al seu judici, es tracta, d'una banda, de la "la crisi general que tenen tots els sectors" i, per una altra, l'ocasionada per "el descens de les vendes del periòdic de paper" en part, a causa de la "autocompetència" que suposa per als mitjans tradicionals les edicions digitals dels periòdics. Per això, per al sotsdirector de LEVANTE-EMV, la clau està a trobar una fórmula perquè l'edició digital ajudi "a compensar, almenys, una part de les pèrdues de lectors dels periòdics de paper".
Per la seva banda, el sotsdirector de Las Provincias, Jesús Coello, va incidir en l'aposta de la seva empresa per la "convergència multimèdia" i l'avanç cap al periodista "orquestra" que escriu per al paper i per a la web "sense perdre el rigor". Així mateix, Coello defensa el manteniment de l'edició digital gratuïta del periòdic perquè considera que no es pot estar "d'esquena al futur" i aposta per "lluitar per l'audiència com concepte empresarial".
De la mateixa manera, el director de COPE València, Sergio Peláez, va subratllar en la seva intervenció la "immediatesa" com característica compartida per la ràdio i la seva pàgina web. Per a Peláez, la web "ha permès convertir la ràdio en un mitjà mundial perquè possibilita escoltar-la des de qualsevol part del món, encara que l'emissora no tingui cobertura". A més, el director de COPE València va exposar el canvi en el sistema de treball dels periodistes radiofònics que han passat a ser "polivalents" i a més de ser redactors de ràdio són també redactors de la pàgina web.
Així mateix, el cap d'informatius d'Onda Cero, Eduard Ureña, va manifestar que el canvi més significatiu de la influència de les tecnologies 2.0 és "la possibilitat d'escoltar la ràdio a la carta a través de la pàgina web". Ureña va manifestar que la convivència de la ràdio i les xarxes socials "ha canviat la forma de fer ràdio perquè l'oïdor ha passat a ser actiu" i, al seu judici, aquesta interactivitat provoca que el mitjà sigui "més democràtic".
INTERACTIVITAT
En la taula rodona també va participar la responsable RTVV Multimèdia, Germà Arroyo, qui va considerar que les empreses de comunicació han de ser "capaces de ser interactives" perquè "Internet és el present, no el futur", va indicar. A més, Arroyo va citar alguns exemples de la implantació de les noves tecnologies en RTVV. En aquest sentit, va assenyalar que tots els programes tenen twitter i facebook i va destacar el programa 'Cor de festa', que compta amb 5.000 seguidors.
Per la seva banda, la presidenta de Dones Periodistes del Mediterrani, Marosa Montañés, va manifestar conclòs que les noves tecnologies "són positives si s'enfoquen correctament, afavoreixen l'augment de la pluralitat, són vàlides per a superar la crisi, faciliten el treball del periodista, i aconsegueixen la democratització dels mitjans sense perdre la qualitat dels continguts". Així mateix, Montañés confia que en el futur existeixin unes tecnologies 3.0 que siguin "més semàntiques i encara més democràtiques".
Els representants d'alguns dels principals mitjans de comunicació valencians van participar en la taula rodona 'L'adaptació dels mitjans a l'entorn 2.0', celebrada en el Palau de Colomina de València, dintre del XII Congrés de la Societat Espanyola de la Periodística organitzat per la Universitat CEU Cardenal Herrera, segons van informar fonts de l'organització en un comunicat.
A través d'aquest fòrum, responsables dels periòdics LEVANTE-EMV i Las Provincias, les emissores de ràdio COPE i Onda Cero i Ràdio Televisió Valenciana (RTVV) van analitzar la influència de les noves tecnologies 2.0 en les seves empreses, en una taula moderada per la presidenta de Dones Periodistes del Mediterrani, Marosa Montañés.
El sotsdirector de LEVANTE-EMV, Julio Monreal, va destacar en la seva intervenció que, en l'actualitat, els mitjans travessen "dues crisi". Al seu judici, es tracta, d'una banda, de la "la crisi general que tenen tots els sectors" i, per una altra, l'ocasionada per "el descens de les vendes del periòdic de paper" en part, a causa de la "autocompetència" que suposa per als mitjans tradicionals les edicions digitals dels periòdics. Per això, per al sotsdirector de LEVANTE-EMV, la clau està a trobar una fórmula perquè l'edició digital ajudi "a compensar, almenys, una part de les pèrdues de lectors dels periòdics de paper".
Per la seva banda, el sotsdirector de Las Provincias, Jesús Coello, va incidir en l'aposta de la seva empresa per la "convergència multimèdia" i l'avanç cap al periodista "orquestra" que escriu per al paper i per a la web "sense perdre el rigor". Així mateix, Coello defensa el manteniment de l'edició digital gratuïta del periòdic perquè considera que no es pot estar "d'esquena al futur" i aposta per "lluitar per l'audiència com concepte empresarial".
De la mateixa manera, el director de COPE València, Sergio Peláez, va subratllar en la seva intervenció la "immediatesa" com característica compartida per la ràdio i la seva pàgina web. Per a Peláez, la web "ha permès convertir la ràdio en un mitjà mundial perquè possibilita escoltar-la des de qualsevol part del món, encara que l'emissora no tingui cobertura". A més, el director de COPE València va exposar el canvi en el sistema de treball dels periodistes radiofònics que han passat a ser "polivalents" i a més de ser redactors de ràdio són també redactors de la pàgina web.
Així mateix, el cap d'informatius d'Onda Cero, Eduard Ureña, va manifestar que el canvi més significatiu de la influència de les tecnologies 2.0 és "la possibilitat d'escoltar la ràdio a la carta a través de la pàgina web". Ureña va manifestar que la convivència de la ràdio i les xarxes socials "ha canviat la forma de fer ràdio perquè l'oïdor ha passat a ser actiu" i, al seu judici, aquesta interactivitat provoca que el mitjà sigui "més democràtic".
INTERACTIVITAT
En la taula rodona també va participar la responsable RTVV Multimèdia, Germà Arroyo, qui va considerar que les empreses de comunicació han de ser "capaces de ser interactives" perquè "Internet és el present, no el futur", va indicar. A més, Arroyo va citar alguns exemples de la implantació de les noves tecnologies en RTVV. En aquest sentit, va assenyalar que tots els programes tenen twitter i facebook i va destacar el programa 'Cor de festa', que compta amb 5.000 seguidors.
Per la seva banda, la presidenta de Dones Periodistes del Mediterrani, Marosa Montañés, va manifestar conclòs que les noves tecnologies "són positives si s'enfoquen correctament, afavoreixen l'augment de la pluralitat, són vàlides per a superar la crisi, faciliten el treball del periodista, i aconsegueixen la democratització dels mitjans sense perdre la qualitat dels continguts". Així mateix, Montañés confia que en el futur existeixin unes tecnologies 3.0 que siguin "més semàntiques i encara més democràtiques".