De: http://www.levante-emv.com/cultura/2010/08/20/productoras-amenazan-llevar-juez-reparto-ayudas/732243.html
Les productores amenacen amb dur al jutge el repartiment d'ajudes
ALFONS GARCÍA VALÈNCIA
El sector audiovisual valencià ha quedat més que insatisfet amb la distribució de les ajudes a rodatges que ha realitzat la Conselleria de Cultura. No és qüestió que hagi pocs diners, sinó de com s'ha repartit, diuen els seus responsables.
La principal plataforma d'aquest àmbit empresarial (EAVF, Empreses Audiovisuals Valencianes Federades) no accepta que, com va publicar ahir LEVANTE-EMV,The Impossible es dugui més del 50% del pressupost existent (gairebé dos milions d'euros d'un total de 3,.
La pel·lícula, que es roda aquests dies en la Ciutat de la Llum, és un projecte de dues productores madrilenyes, gravat en anglès i protagonitzat per les superestrelles del cel·luloide Naomi Watts i Ewan McGregor. "El sector dóna suport que vengen produccions des de qualsevol lloc del món, però no entenem com diners de l'erari públic valencià, que hauria d'anar a l'àmbit de la producció local, es va fora", manifesta el president de la citada entitat, Nacho Varela. I adverteix: "Ho anem a lluitar".
El conflicte entre les empreses i l'Institut Valencià de l'Audiovisual i la Cinematografia (IVAC) pot acabar en els tribunals. Varela assegura que la federació té en estudi diverses mesures judicials amb experts. I fins i tot deixa caure que tenen sospites de possibles irregularitats en l'adjudicació. L'argument del IVAC -depenent de la Conselleria de Cultura- és que els fons revertiran en empreses valencianes, encara que no hagi productores locals implicades en The Impossible.
Serà així, segons la directora de l'organisme, Nuria Cidoncha, perquè se subvenciona una part del "despesa local" previst. El màxim representant de la plataforma audiovisual -agrupa a les productores de més dimensió (altra associació reuneix a les independents), a les empreses de serveis audiovisuals, a les de doblatge i a les d'animació- replica que qui dóna les ajudes a rodatges és el IVAC i no Ciutat de la Llum i afirma que hauria d'haver productores valencianes implicades en el projecte que acapara les subvencions de 2010 amb la finalitat de controlar que els diners rebuts no s'escapa.
Per a EAVF, la normativa de la UE no és excusa. "No existeix cap lloc on els diners es vagi directament a altres comunitats", assevera Varela, que ha estat director del Consorci Audiovisual de Galícia. El representant de la citada plataforma empresarial assegura que estan "sempre oberts a negociar", si bé han intentat parlar de l'assumpte i "en aquest moment és impossible" amb Cultura i el IVAC. "No existeix sensibilitat. No demanem més diners en temps de crisi, sinó per què no una redistribució més consensuada i que aposti pel sector".
ALFONS GARCÍA VALÈNCIA
El sector audiovisual valencià ha quedat més que insatisfet amb la distribució de les ajudes a rodatges que ha realitzat la Conselleria de Cultura. No és qüestió que hagi pocs diners, sinó de com s'ha repartit, diuen els seus responsables.
La principal plataforma d'aquest àmbit empresarial (EAVF, Empreses Audiovisuals Valencianes Federades) no accepta que, com va publicar ahir LEVANTE-EMV,The Impossible es dugui més del 50% del pressupost existent (gairebé dos milions d'euros d'un total de 3,.
La pel·lícula, que es roda aquests dies en la Ciutat de la Llum, és un projecte de dues productores madrilenyes, gravat en anglès i protagonitzat per les superestrelles del cel·luloide Naomi Watts i Ewan McGregor. "El sector dóna suport que vengen produccions des de qualsevol lloc del món, però no entenem com diners de l'erari públic valencià, que hauria d'anar a l'àmbit de la producció local, es va fora", manifesta el president de la citada entitat, Nacho Varela. I adverteix: "Ho anem a lluitar".
El conflicte entre les empreses i l'Institut Valencià de l'Audiovisual i la Cinematografia (IVAC) pot acabar en els tribunals. Varela assegura que la federació té en estudi diverses mesures judicials amb experts. I fins i tot deixa caure que tenen sospites de possibles irregularitats en l'adjudicació. L'argument del IVAC -depenent de la Conselleria de Cultura- és que els fons revertiran en empreses valencianes, encara que no hagi productores locals implicades en The Impossible.
Serà així, segons la directora de l'organisme, Nuria Cidoncha, perquè se subvenciona una part del "despesa local" previst. El màxim representant de la plataforma audiovisual -agrupa a les productores de més dimensió (altra associació reuneix a les independents), a les empreses de serveis audiovisuals, a les de doblatge i a les d'animació- replica que qui dóna les ajudes a rodatges és el IVAC i no Ciutat de la Llum i afirma que hauria d'haver productores valencianes implicades en el projecte que acapara les subvencions de 2010 amb la finalitat de controlar que els diners rebuts no s'escapa.
Per a EAVF, la normativa de la UE no és excusa. "No existeix cap lloc on els diners es vagi directament a altres comunitats", assevera Varela, que ha estat director del Consorci Audiovisual de Galícia. El representant de la citada plataforma empresarial assegura que estan "sempre oberts a negociar", si bé han intentat parlar de l'assumpte i "en aquest moment és impossible" amb Cultura i el IVAC. "No existeix sensibilitat. No demanem més diners en temps de crisi, sinó per què no una redistribució més consensuada i que aposti pel sector".