De: http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-director-valenciano-michael-aguilo-debuta-film-segundas-oportunidades-emma-suarez-resines-20100930154705.html
El director valencià Michael Aguiló debuta amb un film sobre segones oportunitats amb Emma Suárez i Resines
COMUNITAT VALENCIANA VALÈNCIA, 30 Set. (EUROPAPRESS) -
Deu anys després de llegir en un article de premsa la història d'un conductor d'autobús polonès que es va quedar encallat en un àrea de descans, el fins a ara realitzador de curts Michael Aguiló ha donat el salt com director i guionista de llargmetratges amb un film sobre les "segones oportunitats" que oferix la vida i les "dificultats de comunicació".
El rodatge de la pel·lícula, que compta en el seu repartiment amb noms com Emma Suárez, Antonio Resines, Álex Angulo o Víctor Rivas, finalitza aquests dies el seu rodatge per les carreteres de la Comunitat Valenciana, i es preveu que ja està muntada i llesta per a projectar entre els mesos de març i abril, segons preveu el seu director, que aquest dijous va estar a València al costat dels actors Jaroslaw Brelkski, María Almudéver i Sara Bibang, i la directora general de l'Institut Valencià de l'Audiovisual i de la Cinematografia, Nuria Cidoncha.
'Àrea de descans' és una producció de L'Àlber Produccions amb la participació de Televisió Valenciana i que compta amb una ajuda a la producció de l'IVAC. Inspirada en un fet real, narra l'odissea de Cosmos, un conductor d'autocar polonès, de 55 anys que viatja a Espanya per a dur a un equip de futbol sala a jugar un partit i sofreix una avaria. Els passatgers són recollits per altre autocar, però Cosmos, es queda solament al costat del seu vehicle en un àrea de descans sense llum, sense aigua i sense menjar, esperant que li portin una peça de recanvi.
Després de treballar com ajudant de directors de la talla de Manuel Gutiérrez Aragó, Julio Médem, Mario Camus, Pilar Miró, Sergio Cabrera, José Luis García Sánchez o Antonio Mercero, ara Michael Aguiló és qui es posa darrere de la càmera per a contar una "història atípica" que "respira d'atmosferes irreals", al costat de "discursos "agridolceso absurds", ha destacat Cidoncha. Paratges com l'Algímia, Sagunt, Almenara, la carretera de Sogorb o Brugos, ambienten aquest film de pressupost "baixet" que menys d'un milió d'euros que va començar el seu rodatge el passat 6 de setembre i que espera iniciar la fase de muntatge la setmana que ve.
Per a Aguiló, 'Àrea de servei' li farà a l'espectador "plantejar-se moltes coses de la vida" i reflexionar sobre les "segones oportunitats" que aquesta pot oferir, de la mà del "calvari" que sofreix el protagonista en una "supervivència" que li fa experimentar una transformació tant física com personal, mentre es creua amb altres personatges. La història mostra també la "incomunicació" entre les persones. "Sembla que tots parlem molts idiomes i després no és tan fàcil la comunicació; cadascun viu en la seva pròpia illa dels seus propis interessos", ha assenyalat Aguiló, i la final "prevalen els senyals" universals.
Precisament amb l'objectiu d'expressar aquesta "grau d'incomunicació", el cineasta valencià vol llançar la pel·lícula en versió original, "amb subtítols en totes les llengües que faci falta", ha apuntat. En cas contrari, ha dit, "no s'entendrien" aquests problemes de comunicació entre les persones, dintre d'una història en la qual s'arriben ha parlar fins a cinc idiomes: polonès, anglès, francès, valencià i castellà.
"VIATGE D'ULISSES"
Per a l'actor Jaroslaw Brelkski, protagonitzar 'Àrea de descans' és tot un "regal" després d'anys encasellat en papers de "rus dolent". També polonès com el personatge principal de la pel·lícula, el paper de Cosmos una metàfora "com el viatge d'Ulisses", però "en aquest cas en autocar", ha bromejat. El propi Brelkski ha reflexionat al costat del seu personatge, com espera que ho facin els espectadors sobre les "segones oportunitats" a través d'un humor "intel·ligent" de "cinema d'autor",
Al seu torn, ha admès que "tots alguna vegada en l'estranger ens hem sentit perduts i incomunicats". En aquest sentit, ha apuntat "aparentment tots som europeus" però en la pràctica es produïx un "xoc cultural" on tot es resumeix a força de "gestos, mirades o de palpar", ha subratllat.
COMUNITAT VALENCIANA VALÈNCIA, 30 Set. (EUROPAPRESS) -
Deu anys després de llegir en un article de premsa la història d'un conductor d'autobús polonès que es va quedar encallat en un àrea de descans, el fins a ara realitzador de curts Michael Aguiló ha donat el salt com director i guionista de llargmetratges amb un film sobre les "segones oportunitats" que oferix la vida i les "dificultats de comunicació".
El rodatge de la pel·lícula, que compta en el seu repartiment amb noms com Emma Suárez, Antonio Resines, Álex Angulo o Víctor Rivas, finalitza aquests dies el seu rodatge per les carreteres de la Comunitat Valenciana, i es preveu que ja està muntada i llesta per a projectar entre els mesos de març i abril, segons preveu el seu director, que aquest dijous va estar a València al costat dels actors Jaroslaw Brelkski, María Almudéver i Sara Bibang, i la directora general de l'Institut Valencià de l'Audiovisual i de la Cinematografia, Nuria Cidoncha.
'Àrea de descans' és una producció de L'Àlber Produccions amb la participació de Televisió Valenciana i que compta amb una ajuda a la producció de l'IVAC. Inspirada en un fet real, narra l'odissea de Cosmos, un conductor d'autocar polonès, de 55 anys que viatja a Espanya per a dur a un equip de futbol sala a jugar un partit i sofreix una avaria. Els passatgers són recollits per altre autocar, però Cosmos, es queda solament al costat del seu vehicle en un àrea de descans sense llum, sense aigua i sense menjar, esperant que li portin una peça de recanvi.
Després de treballar com ajudant de directors de la talla de Manuel Gutiérrez Aragó, Julio Médem, Mario Camus, Pilar Miró, Sergio Cabrera, José Luis García Sánchez o Antonio Mercero, ara Michael Aguiló és qui es posa darrere de la càmera per a contar una "història atípica" que "respira d'atmosferes irreals", al costat de "discursos "agridolceso absurds", ha destacat Cidoncha. Paratges com l'Algímia, Sagunt, Almenara, la carretera de Sogorb o Brugos, ambienten aquest film de pressupost "baixet" que menys d'un milió d'euros que va començar el seu rodatge el passat 6 de setembre i que espera iniciar la fase de muntatge la setmana que ve.
Per a Aguiló, 'Àrea de servei' li farà a l'espectador "plantejar-se moltes coses de la vida" i reflexionar sobre les "segones oportunitats" que aquesta pot oferir, de la mà del "calvari" que sofreix el protagonista en una "supervivència" que li fa experimentar una transformació tant física com personal, mentre es creua amb altres personatges. La història mostra també la "incomunicació" entre les persones. "Sembla que tots parlem molts idiomes i després no és tan fàcil la comunicació; cadascun viu en la seva pròpia illa dels seus propis interessos", ha assenyalat Aguiló, i la final "prevalen els senyals" universals.
Precisament amb l'objectiu d'expressar aquesta "grau d'incomunicació", el cineasta valencià vol llançar la pel·lícula en versió original, "amb subtítols en totes les llengües que faci falta", ha apuntat. En cas contrari, ha dit, "no s'entendrien" aquests problemes de comunicació entre les persones, dintre d'una història en la qual s'arriben ha parlar fins a cinc idiomes: polonès, anglès, francès, valencià i castellà.
"VIATGE D'ULISSES"
Per a l'actor Jaroslaw Brelkski, protagonitzar 'Àrea de descans' és tot un "regal" després d'anys encasellat en papers de "rus dolent". També polonès com el personatge principal de la pel·lícula, el paper de Cosmos una metàfora "com el viatge d'Ulisses", però "en aquest cas en autocar", ha bromejat. El propi Brelkski ha reflexionat al costat del seu personatge, com espera que ho facin els espectadors sobre les "segones oportunitats" a través d'un humor "intel·ligent" de "cinema d'autor",
Al seu torn, ha admès que "tots alguna vegada en l'estranger ens hem sentit perduts i incomunicats". En aquest sentit, ha apuntat "aparentment tots som europeus" però en la pràctica es produïx un "xoc cultural" on tot es resumeix a força de "gestos, mirades o de palpar", ha subratllat.