De: http://www.abc.es/20100413/valencia-valencia/papel-gran-pantalla-20100413.html
Del paper a la gran pantalla
13-04-10 A. R . VALÈNCIA.
Són només 10 minuts en pantalla, però la seva reflexió pot abastar tota una vida. La solitud i l'amor cobren protagonisme en «Cama Caliente» a través d'una jove dominicana que treballa vigilant un magatzem en el torn de nit. Durant el dia dorm en una habitació que lloga per hores, una cambra inmunda en la qual, de vegades, es troba els llençols encara calents de l'inquilí que acaba de sortir.
En aquesta atomósfera es planteja a l'espectador la seua visió del món i la influència que l'amor i la solitud tenen en aquesta mirada. Es tracta de «un conte curt, de forma fosca i fons lluminós», segons Susan Béjar i Nader Habash, els autors i encarregats d'endinsar-nos en aquesta història.
Tenien la idea, però els faltava diners per a portar-la a terme. Ara han pogut plasmar en la pantalla aquesta història gràcies als Premis Bancaixa de Projectes per a Curtmetratges, en els quals han obtingut el primer premi de la novena edició. No són els únics. També s'han atorgat esments honorífics a Lluís Quílez i Pau Obiol, pel seu projecte «Yanindara»; a Víctor Cuadrado per «Àngels sense cel», a Vicente Villanueva per «La rossa de Pins Puente» i a Avelina Prat per «L'abric vermell».
Han estat 290 els projectes que s'han presentat a aquesta convocatòria, més d'un 70% més respecte a l'edició anterior. Treballs que arriben de tota Espanya, sobretot des de Madrid, Catalunya, Andalusia i la Comunitat Valenciana. Ara, Bancaixa ha obert el termini per a presentar els projectes a la pròxima edició d'aquests premis, en la qual, a més, hi ha novetats: per primera vegada es podran presentar projectes de qualsevol territori de parla hispana i s'admetrà la presentació de candidatures en format electrònic.
Deu anys donant suport el cinema
Deu edicions i centenars de projectes que s'han transformat en imatge. És l'aposta decidida que fa la Fundació Bancaixa per ajudar als realitzadors més joves a convertir en realitat els seus projectes audiovisuals. Joves que decideixen desenvolupar la seva carrera en el món del cinema, que tenen bones idees per als seus primers passos en la indústria audiovisual, però que necessiten suport econòmic per a realitzar la producció.
Aquest certamen s'ha convertit en una de les referències en el suport a la producció de curtmetratges. De fet, aquests premis figuren en el palmarès de cineastes que ja han consolidat les seves carreres i que han estat reconeguts posteriorment en festivals de prestigi nacional i internacional. És el cas del curtmetratgista Eduardo Chapero-Jackson, que va rebre el màxim guardó de la setena convocatòria del Premi Bancaixa i que ara ultima la seva estrena com director de llargmetratges amb la pel·lícula «Verb», a més d'haver rebut el Premi al Millor Curtmetratge Europeu en el Festival de Venècia.
Clara Colomer o l'alacantí Miguel Albadalejo, que recentment ha estrenat la seva pel·lícula «Nascudes per a sofrir», rodada a la Comunitat Valenciana i en els estudis de la Ciutat de la Llum d'Alacant, són altres de les figures que van rebre guardons en aquests premis. Un suport i promoció del cinema que ha estat reconegut per la Fundació Lumire.
La màgia del cinema
La veritat és que no hi ha res com la màgia del cinema. Saltar a l'altre costat amb la nostra imaginació i convertir-nos en altres personatges. Viatjar a llocs coneguts o inventats, crear i sobrepassar el límit de la nostra ment i la nostra realitat. Descobrir, aprendre i sentir amb les imatges, la música i les mil i una històries que ens ha deixat la història del cinema. Històries que mai deixen de néixer i que, iniciatives com aquesta, ajuden a plasmar en les pantalles i a fer-nos somiar. I és que, com diu Aute en la famosa cançó, «...Tot en la vida és cinema i els somnis, cinema són».
13-04-10 A. R . VALÈNCIA.
Són només 10 minuts en pantalla, però la seva reflexió pot abastar tota una vida. La solitud i l'amor cobren protagonisme en «Cama Caliente» a través d'una jove dominicana que treballa vigilant un magatzem en el torn de nit. Durant el dia dorm en una habitació que lloga per hores, una cambra inmunda en la qual, de vegades, es troba els llençols encara calents de l'inquilí que acaba de sortir.
En aquesta atomósfera es planteja a l'espectador la seua visió del món i la influència que l'amor i la solitud tenen en aquesta mirada. Es tracta de «un conte curt, de forma fosca i fons lluminós», segons Susan Béjar i Nader Habash, els autors i encarregats d'endinsar-nos en aquesta història.
Tenien la idea, però els faltava diners per a portar-la a terme. Ara han pogut plasmar en la pantalla aquesta història gràcies als Premis Bancaixa de Projectes per a Curtmetratges, en els quals han obtingut el primer premi de la novena edició. No són els únics. També s'han atorgat esments honorífics a Lluís Quílez i Pau Obiol, pel seu projecte «Yanindara»; a Víctor Cuadrado per «Àngels sense cel», a Vicente Villanueva per «La rossa de Pins Puente» i a Avelina Prat per «L'abric vermell».
Han estat 290 els projectes que s'han presentat a aquesta convocatòria, més d'un 70% més respecte a l'edició anterior. Treballs que arriben de tota Espanya, sobretot des de Madrid, Catalunya, Andalusia i la Comunitat Valenciana. Ara, Bancaixa ha obert el termini per a presentar els projectes a la pròxima edició d'aquests premis, en la qual, a més, hi ha novetats: per primera vegada es podran presentar projectes de qualsevol territori de parla hispana i s'admetrà la presentació de candidatures en format electrònic.
Deu anys donant suport el cinema
Deu edicions i centenars de projectes que s'han transformat en imatge. És l'aposta decidida que fa la Fundació Bancaixa per ajudar als realitzadors més joves a convertir en realitat els seus projectes audiovisuals. Joves que decideixen desenvolupar la seva carrera en el món del cinema, que tenen bones idees per als seus primers passos en la indústria audiovisual, però que necessiten suport econòmic per a realitzar la producció.
Aquest certamen s'ha convertit en una de les referències en el suport a la producció de curtmetratges. De fet, aquests premis figuren en el palmarès de cineastes que ja han consolidat les seves carreres i que han estat reconeguts posteriorment en festivals de prestigi nacional i internacional. És el cas del curtmetratgista Eduardo Chapero-Jackson, que va rebre el màxim guardó de la setena convocatòria del Premi Bancaixa i que ara ultima la seva estrena com director de llargmetratges amb la pel·lícula «Verb», a més d'haver rebut el Premi al Millor Curtmetratge Europeu en el Festival de Venècia.
Clara Colomer o l'alacantí Miguel Albadalejo, que recentment ha estrenat la seva pel·lícula «Nascudes per a sofrir», rodada a la Comunitat Valenciana i en els estudis de la Ciutat de la Llum d'Alacant, són altres de les figures que van rebre guardons en aquests premis. Un suport i promoció del cinema que ha estat reconegut per la Fundació Lumire.
La màgia del cinema
La veritat és que no hi ha res com la màgia del cinema. Saltar a l'altre costat amb la nostra imaginació i convertir-nos en altres personatges. Viatjar a llocs coneguts o inventats, crear i sobrepassar el límit de la nostra ment i la nostra realitat. Descobrir, aprendre i sentir amb les imatges, la música i les mil i una històries que ens ha deixat la història del cinema. Històries que mai deixen de néixer i que, iniciatives com aquesta, ajuden a plasmar en les pantalles i a fer-nos somiar. I és que, com diu Aute en la famosa cançó, «...Tot en la vida és cinema i els somnis, cinema són».